Konferenca PODIM, ki je leta 1980 začela kot skromno akademsko srečanje, se je pod vodstvom predanih organizatorjev in z aktivno vključitvijo startup skupnosti razvila v eno vodilnih tehnoloških konferenc v Evropi, kar potrjuje tudi uvrstitev na seznam 25 tehnoloških dogodkov v Evropi, ki so vredni obiska, po izboru uveljavljene evropske platforme StartupBlink.
[[image_4_article_78665]]
Urban Lapajne, programski direktor Podima, poudarja, da dogodek Mariboru prinaša tako neposredne kot dolgoročne koristi. »Neposredno gledano gre za izjemen učinek na lokalni turizem in gostinstvo – za tri dni v mesto pripeljemo več kot 1000 udeležencev iz več kot 30 držav sveta. Polni so hoteli, restavracije, taksiji in druge storitve, ki bi brez takšnih dogodkov težko ohranjale stik z mednarodno publiko.« A poleg turističnega buma, ki ga dogodek vsako leto prinaša, je ključnega pomena tudi njegov dolgoročni vpliv na prepoznavnost mesta in regije kot relevantnega središča na evropskem zemljevidu tehnoloških dogodkov in inovacij.
[[image_1_article_78665]]
Štirideset let razvoja in preobrazbe
Zgodba Podima je zgodba o nenehnem razvoju in prilagajanju. Konferenco je leta 1980 ustanovil prof. ddr. Matjaž Mulej kot akademsko srečanje o podjetnosti, inovativnosti in managementu, kar se je odrazilo tudi v imenu – PODIM je akronim za PODjetništvo, Inovacije in Management. Leta 2001 sta organizacijo prevzela Matej Rus in prof. Miroslav Rebernik z Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru, ki sta konferenco usmerila v bolj podjetniško vsebino.
Ključni preobrat se je zgodil leta 2012, ko je s sodelovanjem slovenske startup skupnosti dogodek doživel izrazit zasuk. Iz akademsko-podjetniškega posveta je PODIM zrasel v dinamično mednarodno startup-tehnološko konferenco. Danes je PODIM uveljavljen med vodilne tehnološke konference v Evropi, kar Lapajne pojasnjuje z besedami: »Dogodek vsako leto privabi najboljše investicijske sklade, najbolj obetavne startupe in ključne akterje inovacijskega ekosistema.« Pomemben mejnik v tem obdobju je tudi pridružitev skupnosti Silicon Gardens kot soorganizatorja, kar je še dodatno utrdilo položaj konference v mednarodnem prostoru.
Pa gospodarski in inovacijski učinek?
Gospodarski vpliv PODIM-a na Maribor in širšo regijo je večplasten. Kot utemeljuje Lapajne, namreč gre zgolj za tridnevni dogodek, temveč za dolgoročen učinek na razvoj inovacijskega ekosistema. Lapajne poudarja: »Takšni dogodki ustvarjajo prostor, kjer se stikajo ideje, kapital in podjetniška energija – vse to pa ima konkreten vpliv na dolgoročno gospodarsko vitalnost regije.«
PODIM deluje kot najmočnejša razvojna platforma za Maribor in regijo. Letos je v mesto pripeljal 58 investicijskih skladov, ki skupaj upravljajo z 8,2 milijarde evrov premoženja in aktivno iščejo obetavne naložbene priložnosti. Na drugi strani pa se je predstavilo več kot 200 najbolj obetavnih startup podjetij iz celotne regije. »Takšno srečanje na enem mestu je redkost celo v evropskem prostoru – za lokalno okolje pa pomeni ne le trenutni turistični in promocijski učinek, ampak predvsem dolgoročne koristi v obliki novih poslov, investicij in razvoja novih podjetij, ki ostajajo zasidrana v tem prostoru,« dodaja Lapajne.
[[image_3_article_78665]]
Konkretnih primerov uspešnih sodelovanj, ki so se začela na PODIM-u, je veliko. Eden odmevnejših je srbski startup Prepia, ki je prav na PODIM-u spoznal svoje investitorje, z njimi v rekordnem času dveh tednov sklenil dogovor in prejel milijonsko investicijo.
Zaposlovanje in mednarodna prepoznavnost
Ob tem velja izpostaviti, da PODIM vsekakor ni samo tridnevni dogodek, temveč »le« vrhunec celoletnega pripravljalnega cikla, v katerega je vključen širok krog sodelavcev in partnerjev. Neposredno je v različne elemente konference vključenih več kot 80 ljudi, poleg tega pa dogodek vpliva na številne druge deležnike, od hotelirjev in gostincev do prevoznikov, kar pomeni širši posreden vpliv na lokalno zaposlovanje in gospodarsko aktivnost.
[[image_2_article_78665]]
Mednarodna prepoznavnost PODIM-a iz leta v leto raste, kar se kaže v uvrstitvi med najboljših 25 tehnoloških dogodkov v regiji in v udeležbi iz 23 držav letos. Lapajne pojasnjuje: »PODIM uspešno privablja udeležence in investitorje iz tujine s kombinacijo vrhunske vrednosti, ki jo organizatorji dosledno dostavljamo leto za letom – od skrbno izbranih startupov, vrhunskih govorcev do učinkovitega mreženja z investitorji.«
Poleg fizične izkušnje pomembno vlogo pri krepitvi prepoznavnosti igrajo tudi digitalni kanali; samo letos so na LinkedInu zabeležili več kot 300 objav zadovoljnih udeležencev. Dolgoročno to pomeni, da Maribor in regija privabljata več talentov, investitorjev in podjetij, ki ju prepoznavajo kot odprto, dinamično in povezano z mednarodnim dogajanjem.
Maribor kot središče inovacij Srednje in Jugovzhodne Evrope
Vizija PODIM-a je jasna: postati vodilni tehnološki dogodek za Srednjo in Jugovzhodno Evropo. »Stičišče idej, kapitala in talentov, ki vsako leto postavi Maribor v središče evropskega inovacijskega zemljevida,« pravi Lapajne. V okolju hitrih sprememb ostajajo agilni, nadgrajujejo vsebine, poglabljajo sodelovanja in razvijajo formate, ki ustvarjajo resnične poslovne priložnosti. Dolgoročni vpliv Podima bo merljiv v številu uspešnih podjetij, ki bodo zrasla prav v Mariboru in regiji.
Kot namreč pove Lapajne: »PODIM je pustil sledi v novih podjetjih, v investicijah, v povezavah med lokalnim in globalnim, v prepoznavnosti Maribora kot mesta, ki zna gostiti in ustvarjati dogodek na vrhunski ravni.«