Direktor slovenske podružnice Huawei Walter Zhang je v uvodnem nagovoru na podelitveni diplom udeležencem programa poudaril, da se morata inovativnost in talenti razvijati z roko v roki. »Huawei je zavezan k dolgoročnemu razvoju tako talentov, kot inovacij, ki so že del našega DNK-ja. Glavni cilj je izboljšati digitalne veščine mladih, da bi postali del sodobnega digitalnega okolja, hkrati pa jih spodbuditi k iskanju strasti do znanosti in pripravljenosti za njeno raziskovanje,« je še dodal Zhang.
Programe, kot je Seeds for the Future, ne bi bilo možno izpeljati brez zagnanih študentov ter zavzetega sodelovanja profesorjev na slovenskih univerzah, ki v tovrstnem sodelovanju vidijo dodano vrednost za vse sodelujoče. Maruša Podbevšek je sodelovanje v programu opisala kot odlično priložnost, da si udeleženci s pomočjo predavateljev z vsega sveta razširijo znanje o prihodnosti digitalizacije. Obenem je dodala, da si mladi želijo ambiciozno okolje, ki jih spodbuja k razvoju in napredku, jim omogoča aktivno sodelovanje in upošteva njihove ideje. »V programu Seeds for The Future smo se spoznali z najnovejšimi tehnologijami, kot so 5G, umetna inteligenca. Edinstveno pa je bilo tudi sodelovati v globalnem natečaju Tech4Good.«
Da je stik s prakso pri študentih nujen je opozoril tudi profesor na Fakulteti za elektrotehniko Univerze v Ljubljani in predstojnik Laboratorija za telekomunikacije dr. Andrej Kos. »Potrebno je narediti nekaj, da se število študentk in študentov na tehniških, STEM programih, še posebno pa tistih, ki se usmerjajo v IKT, poveča, saj se zaradi pomanjkanja kadra ne izkoriščajo vse gospodarske priložnosti. Konkurenca za kadre s področja IKT je zelo huda in dolgoročno ne predstavlja več vzdržnega sistema,« je še opozoril. Katja Mohar Bastar, direktorica Digitalnega inovacijskega središča Slovenije (DIH Slovenija) je ob tem poudarila, da vsakega študenta ob koncu študija, usmerjenega v IKT, čaka več služb. »Študentje že v času študija opravljajo delovne obveznosti, kar predstavlja odlično priložnost za pridobivanje digitalnih kompetenc. Kljub temu bi morale univerze študentom omogočiti še več prakse, saj gre za vseživljenjsko učenje, pri katerem je ključna interdisciplinarnost.«
Dr. Borut Čampelj, sekretar na Ministrstvu za izobraževanje, znanost in šport je na okrogli mizi izpostavil pomen celovit razvoj digitalnih kompetenc. Po njegovem mnenju mladi potrebujejo nova znanja, predvsem računalništva in informatike. »Šolski sistem mora poleg teh kompetenc poskrbeti tudi za razvoj podjetnosti, ki je med mladimi primanjkuje. Okolje za razvoj talentov je široko. Poleg šol, fakultet je potrebno vključevati tudi zunanje deležnike« je dodal.
Letošnja ekipa študentov iz Slovenije, ki so sodelovali v programu Seeds for the Future, se je v sklopu Huaweijevega mednarodnega natečaja Tech4Good uvrstila tudi v finalno tekmovanje, ki bo potekalo 13. januarja prihodnje leto.