Železniška proga med Mariborom in Šentiljem tehnično ni več ustrezna, zato je že mekaj časa predvidena nadgradnja obstoječega tira, stvari pa se sedaj tudi že konkretno premikajo.

Za nadgradnjo železniške proge Maribor–Šentilj–državna meja sta namreč trenutno podpisani pogodbi za izvedbo nadgradnje železniškega odseka Pesnica–Šentilj ter za izvedbo nadgradnjo železniške postaje Maribor in Tezno ter proge na odseku Maribor–Počehova. Za nadgradnjo železniškega odseka Pesnica–Šentilj–državna meja  je bila v juniju 2018 podpisana pogodba z izbranimi izvajalci Pomgrad, Gorenjska gradbena družba, SŽ-ŽGP in GH Holding.

“Trenutno se na odseku Pesnica–Šentilj izvajajo pripravljalna dela (priprava dostopnih poti, prestavitev komunalne in energetske infrastrukture, priprava materiala, ureditev deponij…), na železniški postaji Pesnica pa se že izvajajo tudi gradbena dela za izgradnjo podhoda na območju železniške postaje. Glavnina del bo izvedena v času popolne zapore železniške proge, predvidoma med 25. oktobrom in 15. decembrom,” so za naš portal pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo (DRSI).

Zapora proge usklajena z Avstrijo

Ker gre za mednarodno progo, ki je del evropskega transportnega koridorja oziroma del jedrnega železniškega omrežja, zapora proge
zaradi del vpliva na mednarodne prometne tokove, zato je bila z Republiko Avstrijo usklajena zapora med 25. oktobrom in 15. decembrom in v tem času bodo dela potekala zelo intenzivno in pospešeno. Za projekt je predvideno tudi sofinanciranje z evropskimi sredstvi v višini 100 mio EUR. Rok za izvedbo in dokončanje vseh del znaša 14 mesecev od uvedbe v delo, kar pomeni, da se rok za dokončanje vseh del izteče avgusta 2019.

Za izvedbo nadgradnje železniških postaj Maribor in Tezno ter proge na odseku Maribor– Počehova je bila pogodba z izbranimi izvajalci SŽ-ŽGP, Kolektor Koling, GH Holding in Pomgrad podpisana v septembru 2018, začetek del je predviden v začetku leta 2019.

Za večjo varnost in hitrejši promet

Projekt nadgradnje železniške proge Maribor–Šentilj obsega nadgradnjo 15,5 km obstoječe enotirne proge, nadgradnjo železniških postaj Maribor, Maribor Tezno, Pesnica in Šentilj, izgradnjo novega postajališča Cirknica, ureditev nivojskih prehodov in gradnjo povezovalnih cest, postavitev več kot 10 km protihrupnih ograj, nadgradnjo signalnovarnostnih in telekomunikacijskih naprav, na odseku Počehova–Pesnica pa je predvidena tudi novogradnja predora Pekel in viadukta Pesnica.

Z izvedbo projekta bo nadgrajena nosilnost proge na kategorijo D4 (nosilnost 22,5 t/os), proga pa bo usposobljena za hitrosti do 100km/h, še dodajajo na DRSI. Osnovni cilji, ki bodo doseženi z realizacijo projekta so povečanje kategorije proge s C3 na D4, povečanje zmogljivosti železniške povezave, skrajšanje časa potovanja po železnici med Mariborom in Šentiljem ter povečanje varnosti v prometu.

Pridobitve zemljišč v teku

Na postaji Maribor Tezno je predvidena nadgradnja tirov na kategorijo D4, kar zagotavlja nosilnost 22,5 t/os, s čimer bo omogočena tudi večja hitrost. Predvidena je kompletna zamenjava zgornjega ter spodnjega ustroja 5 postajnih tirov.

Za izvedbo nadgradnje obstoječih odsekov so zemljišča pridobljena, saj se bodo dela izvajala v okviru zemljišč javne železniške infrastrukture. Za potrebe izgradnje nove trase na odseku Počehova–Pesnica ter za ureditev križanj cest z železnico je pridobitev zemljišč v teku. Zaključek vseh postopkov je predviden v drugi polovici leta 2019.