Največji proizvajalec motociklov v Evropi, avstrijski KTM, s katerim sodeluje tudi slovenski proizvajalec izpušnih sistemov Akrapovič, je danes po poročanju avstrijske agencije APA znova zagnal proizvodnjo. Zaenkrat obratovanje poteka le delno, polna zmogljivost pa je predvidena v treh mesecih. Podjetje ob tem nadaljuje iskanje vlagateljev.
Do 23. maja mora upnikom vrniti 600 milijonov evrov
Ponovni zagon je omogočilo 50-milijonsko posojilo, ki ga je zagotovila indijska delničarka Bajaj Auto. Avstrijsko podjetje medtem nadaljuje iskanje vlagateljev, ki bi zagotovili sredstva za pokritje prihodnjih obveznosti.
Nadaljevanje proizvodnje sledi novembrski razglasitvi insolventnosti in februarja sprejeti prisilni poravnavi, v kateri so upniki pristali na 70-odstotni odpis dolga. Upniki so pristali na 70-odstotni odpis dolgov – prijavljenih je bilo za 2,25 milijarde evrov terjatev, potrjenih pa za dve milijardi.
Načrt prestrukturiranja določa, da mora KTM do 23. maja upnikom vrniti 600 milijonov evrov, sicer mu skupaj s hčerinskimi družbami grozi stečaj. Podjetje za vnovični zagon proizvodnje po lastnih ocenah potrebuje skupno 150 milijonov evrov.
KTM se je lani znašel v resnih finančnih težavah. Med pandemijo je zaradi povečanega povpraševanja razširil proizvodnjo, a se je ta po koncu zdravstvene krize izkazala za preveliko, zaloge motociklov pa so močno porasle. Posledično je lastnik KTM, družba Pierer Mobility, v prvi polovici lanskega leta zabeležil 172 milijonov evrov izgube, dolgovi pa so narasli na 1,4 milijarde evrov. Prodaja motociklov se je v tem obdobju zmanjšala za 27 odstotkov v primerjavi s prejšnjim letom.