Nemški kancler Friedrich Merz je danes poudaril, da bo storil vse, kar je v njegovi moči, da doseže razveljavitev prepovedi prodaje avtomobilov z notranjim zgorevanjem po letu 2035. Čeprav podpira prizadevanja za podnebno nevtralnost, pa po njegovem mnenju to ne sme temeljiti na "nerealnih datumih", poroča francoska tiskovna agencija AFP.
Leta 2035 nedosegljiv cilj?
Evropska uredba, sprejeta leta 2023, predvideva, da bi do leta 2035 nove avtomobile in kombinirana vozila v celoti razogljičili, kar pomeni konec prodaje vozil z motorji z notranjim zgorevanjem.
Merz je po pogovorih s predstavniki nemške avtomobilske industrije dejal, da se bo na ravni EU zavzemal za "celovit tehnološki napredek v smeri podnebne nevtralnosti, vendar ne z datumom v koledarju, ki ga ne moremo doseči, saj je to nerealno". Po njegovem mnenju Nemčija na področju električne mobilnosti sicer dobro napreduje, a potrebuje več manevrskega prostora, da bi cilje dosegla postopno in učinkovito.
Vse napovedi so bile preveč optimistične
Podobno stališče je izpostavil glavni izvršni direktor Volkswagna Oliver Blume, ki je dejal: "Zavezani smo prehodu na električna vozila, vendar bomo potrebovali več časa. Vse politične napovedi o povečanju števila električnih vozil so bile preveč optimistične."
Nemški avtomobilski sektor lani izgubil več kot 50.000 delovnih mest
Prepoved prodaje vozil z notranjim zgorevanjem po letu 2035 že od začetka sproža burne razprave, še posebej zdaj, ko se evropska avtomobilska industrija sooča z vse večjimi izzivi. Povpraševanje po električnih avtomobilih je manjše od pričakovanega, konkurenca kitajskih proizvajalcev narašča, dodatno breme pa predstavljajo višje carine na uvoz v ZDA.
Po podatkih svetovalnega podjetja Ernst & Young je nemški avtomobilski sektor lani izgubil več kot 50.000 delovnih mest, podjetja pa svarijo, da bodo brez prilagoditev in sprememb težko preprečila nova odpuščanja.