Magna Steyr, avstrijski proizvajalec vozil, se po poročanju Forbes Slovenija aktivno pogovarja z različnimi kitajskimi proizvajalci avtomobilov o sestavljanju njihovih vozil v Evropi. Ti pogovori potekajo v luči želje kitajskih podjetij, da bi se izognila visokim carinam za uvoz električnih avtomobilov v Evropo. Medtem ko so pogovori osredotočeni predvsem na graško lokacijo, obstajajo tudi neuradne informacije o morebitni uporabi lokacije v Hočah v Sloveniji.
Pogovori z neimenovanim kitajskim partnerjem naj bi potekali že dlje časa
Forbes Slovenija navaja, da anonimni vir blizu dogajanja v Magni Steyr potrjujeje, da se razpravlja tudi o priložnostih za hoško lokacijo. Pogovori z neimenovanim kitajskim partnerjem naj bi potekali že dlje časa, vendar zaenkrat še nič ni črno na belem. Čeprav naj bi bili predstavniki Magne Steyr v stiku tudi z državnimi organi, register lobističnih stikov tega ne kaže, zadnji zabeleženi stik pa je bil konec maja 2023 glede vračila subvencije.
Nedavno je v medijih zaokrožila informacija, da bi lahko kitajski proizvajalec električnih vozil Nio zapolnil obrat Magne Steyr v Hočah, potem ko se je gospodarski minister Matjaž Han sestal s predstavniki podjetja Nio. Vendar vir iz Magne Steyr, kot poroča Forbes Slovenija, zanika, da bi šlo za Nio, in pravi: "Navedba potencialnega partnerja ni točna." Nio je sicer včeraj napovedal širitev na sedem novih evropskih trgov, med katerimi ni Slovenije.
Vložiti bi bilo potrebno dovoljenja
Trenutno se na lokaciji v Hočah nahaja zgolj lakirnica z letno kapaciteto do 100 tisoč vozil, kjer nekaj deset zaposlenih izdeluje dele za prototipe. Če bi Magna Steyr želela tam proizvajati vozila, bi morala vložiti zahtevo za integralno gradbeno dovoljenje za karosernico in sestavljalnico, vendar po neuradnih informacijah Forbes Slovenija teh postopkov še ni sprožila.
Kleine Zeitung je nedavno poročal, da bi lahko v Gradcu že junija začeli sestavljati avtomobile znamk Xpeng in GAC.