Ameriški proizvajalec električnih vozil Tesla se sooča z enim največjih izzivov na evropskem trgu doslej. Po poročanju agencije Reuters je podjetje aprila zabeležilo drastičen padec prodaje na Švedskem – kar 81 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani, kar pomeni najnižjo raven v zadnjih dveh letih in pol.
Že četrti zaporedni mesec
To ni osamljen primer. Gre že za četrti zaporedni mesec, ko Tesla v Evropi beleži upad prodaje, medtem ko trg električnih vozil kot celota še naprej raste. V prvem četrtletju leta 2025 se je prodaja popolnoma električnih vozil v Evropi povečala za 28 odstotkov, Tesla pa je v istem obdobju zabeležila 37,2-odstotni padec.
Podatki iz posameznih držav razkrivajo širino težav:
- Nizozemska: 73,8-odstotni padec – najnižja prodaja od leta 2022.
- Danska: 67,2-odstotni padec.
- Francija: 59,4-odstotni padec.
- Portugalska: 33-odstotni padec.
Kakšni so vzroki?
Analitiki opozarjajo, da razlogi za upad prodaje segajo onkraj močne konkurence kitajskih proizvajalcev. Pomembno vlogo igrajo tudi kontroverzna javna stališča Elona Muska, ki vse pogosteje sprožajo negativne odzive med evropskimi potrošniki.
Čeprav je podjetje nedavno predstavilo prenovljeni Model Y z upanjem, da bo pomagal povrniti izgubljeni tržni delež, trenutni rezultati še ne kažejo znakov okrevanja. Po mnenju analitikov bo Tesla morala sprejeti strateške prilagoditve - tako pri dostopnosti in zasnovi svojih modelov kot tudi pri tem, kako nagovarja evropsko javnost in gradi svojo blagovno znamko.