Prejšnji mesec je po dolgem obdobju rasti stroškov in padanja povpraševanja podjetje Gerhardi Kunststofftechnik, ki je med drugim izdelalo trikrako zvezdo za Mercedes, vložilo predlog za stečaj, zaradi česar je 1500 zaposlenih pustilo v negotovosti.
Majhna podjetja se borijo za preživetje
Gerhardi je le eno od stotine majhnih podjetij v evropski avtomobilski dobavni verigi, ki se borijo za preživetje, saj proizvajalci avtomobilov zmanjšujejo proizvodnjo zaradi slabše prodaje in turbulentnega prehoda na električna vozila. Francosko podjetje Forvia SE, ki izdeluje sestavne dele za Stellantis in Volkswagen, odpušča na tisoče delavcev, saj so zaradi prehoda na električna vozila tradicionalni izdelki, kot so menjalniki in izpušni sistemi, zastareli. Toda tudi dobavitelji, povezani z električnimi vozili - kot je švedski proizvajalec baterij Northvolt AB - trpijo, potem ko so vlade zmanjšale subvencije in je prodaja strmo padla.
Letos so evropski proizvajalci delov napovedali 53.300 odpuščanj, večino v Nemčiji, kažejo podatki industrijskega združenja CLEPA. To je več kot v času pandemije koronavirusa, ko so bile tovarne in razstavni prostori zaprti več mesecev. "Z visokimi cenami energije na celini, birokratskimi ovirami in grožnjo poslabšanja trgovinskih odnosov z ZDA je naslednje leto videti prav tako črno," je dejal Matthias Zink, predsednik CLEPA. Dobavitelji v avtomobilski industriji po vsej Evropski uniji zaposlujejo približno 1,7 milijona delavcev in za raziskave in razvoj porabijo približno 30 milijard evrov letno. Po podatkih svetovalnega podjetja McKinsey eden od petih dobaviteljev avtomobilov pričakuje, da bo naslednje leto ustvaril izgubo.