Pred proizvajalci avtomobilov, kot so Nissan, General Motors, Honda, Renault in Peugeot, ki imajo v mestu Vuhan ali prizadeti provinci Hubej velike proizvodnje kapacitete in so januarja že prenehali delom, naj bi bili kritični tedni. Motnje v delovanju pa bi lahko, poroča portal MMC RTV SLO, utrpela tudi avtomobilska industrija zunaj regije.
Stotine milijonov evrov izgube od prodaje vsak dan
Nemški Volkswagen ima na Kitajskem namreč okoli 24 proizvodnih obratov, v katerih izdelujejo avtomobile in sestavne dele, kar predstavlja 40 odstotkov celotne svetovne proizvodnje nemškega velikana, še povzemajo CNN.
Podjetja, ki proizvajajo vozila ali sestavne dele v prizadetih regijah na Kitajskem, lahko izgubijo na stotine milijonov evrov od prodaje vsak dan. Nemški proizvajalci skupaj ustvarijo na Kitajskem okoli 150 milijard evrov prometa na leto oziroma 600 milijonov evrov na dan. »Če bo epidemija dosegla vrhunec v 14 dneh, kot napovedujejo strokovnjaki, in se bo vse vrnilo v normalno stanje v dveh mesecih, bo industrija dobila veliko modrico,« pa navajajo direktorja inštituta Univerze Duisburg-Essen Ferdinanda Dudenhöfferja.
Volkswagen je v zadnji izjavi za javnost napovedal, da bo večina tovarn, ki so zaprte od 17. januarja dalje, začela obratovati še ta teden, vključno z avtomobilsko tovarno VW, ki sodeluje s podjetjem SAIC v Šanghaju.
Čakanje na avtomobilske dele
Šef Fiat Chryslerja Mike Manley je že pretekli četrtek, še navajajo, za Financial Times dejal, da bodo morali v svojih tovarnah za teden ali dva ustaviti proizvodnjo avtomobilov, če deli ne bodo začeli v tovarne prihajati v dveh do štirih tednih. Za katera vozila naj bi primanjkovalo delov, ni navedel. Srbski spletni portal Vrelegume pa tako ugiba, ali bo ravno Fiatova tovarna FCA Srbija v Kragujevcu tista, ki bo utrpela poledice koronavirusa in bo še dodatno škodila tovarni, v kateri so morali biti samo lani delavci zaradi pomanjkanja dela 130 dni na prisilnem plačanem dopustu, brez upoštevanja praznikov in dopustov.
Domačo proizvodnjo že ustavil Hyundai
Iz Hyundaia so med prvimi opozorili na pomanjkanje delov iz Kitajske, zaradi česar so bili prisiljeni ustaviti proizvodnjo v svojih južnokorejskih tovarnah. Drugi svetovni proizvajalci avtomobilov niso razkrili podrobnosti o morebitnih motnjah zunaj Kitajske, vendar so potrdili, da skrbno spremljajo položaj in ocenjujejo tveganja.
Automotive News Europe navaja šefa Toyotine nabave Masajoši Širajanagija, ki je dejal, da proizvajalci avtomobilov »zelo spremljajo zaloge komponent« zunaj Kitajske. General Motors ima številne ekipe zaposlenih, ki delajo ves čas, da odpravljajo težave, je dejal glavni finančni direktor znamke.
Iz Suzukija so sporočili, da preučujejo možnost nabave avtomobilskih delov, izdelanih na Kitajskem, zunaj Vuhana. Suzuki na Kitajskem ne proizvaja in ne prodaja nobenih avtomobilov, tam pa kupuje nekaj sestavnih delov za svoje tovarne v Indiji, kjer prek svoje lokalne enote Maruti Suzuki India nadzoruje približno polovico trga osebnih vozil.
Tudi delavci v strahu pred virusom ne želijo delati
Hearsch iz AlixPartners še pravi, da so proizvajalci avtomobilov sicer bolje pripravljeni na krizo kot še pred desetletjem, ko je pustošil cunami. Danes uporabljajo prilagodljivo proizvodno opremo za izdelavo delov, ki jo je mogoče tudi na novo programirati ali preseliti, piše Automotive News Europe. Kljub temu celotne proizvodnje iz kitajske pokrajine Hubej ni mogoče nadomestiti ali preseliti. Po podatkih IHS Markit je Hubei ena od 11 kitajskih provinc, kjer proizvedejo dve tretjini vozil na Kitajskem. Če bodo proizvodne linije v marcu ostale v mirovanju, bi proizvodne izgube na Kitajskem postale ogromne, proizvodnja avtomobilov pa bi bila v prvem četrtletju v minusu za 1,7 milijona vozil, napoveduje IHS.
Tudi če kitajske regionalne vlade v prihodnjih dneh zopet zaženejo tovarniško proizvodnjo, pa znajo veliko težavo predstavljati delavci, ki v strahu pred virusom ne želijo delati, še poroča MMC RTV SLO.