Od 1. novembra 2025 do 15. aprila 2026 bo v Avstriji ponovno veljala zakonska obveza uporabe zimske opreme na vozilih. Obveznost velja za vse voznike, tudi za turiste in tranzitne potnike, med katerimi je veliko Slovencev.
Avstrijski avtomobilski klub ÖAMTC opozarja, da se zakon nanaša na vsa osebna in lahka tovorna vozila ter mala motorna vozila, kadar so ceste zasnežene, poledenele ali prekrite z brozgo.
Pnevmatike morajo imeti oznako M+S, MS ali M&S, kar pomeni, da so primerne za vožnjo po snegu in blatu. Minimalna globina profila je vsaj 4 mm pri radialnih in 5 mm pri diagonalnih pnevmatikah. Če te zahteve niso izpolnjene, se šteje, da vozilo ni ustrezno opremljeno za zimske razmere, tudi če ima pnevmatike z oznako M+S.
Visoke kazni: od 100 do 10.000 evrov
Vožnja brez ustreznih zimskih pnevmatik je lahko zelo draga. Osnovna globa znaša okoli 100 evrov, v hujših primerih – ko voznik ogroža druge udeležence v prometu ali povzroči nesrečo iz malomarnosti – pa se kazen lahko poveča do 10.000 evrov.
Poleg tega obstaja nevarnost tudi pri zavarovalnih zahtevkih. Če pride do nesreče z letnimi pnevmatikami, bo zavarovalnica drugi stranki sicer povrnila škodo, od povzročitelja pa lahko zahteva regresno povračilo izplačanega zneska.
Avstrija strožja od Nemčije
Čeprav sta avstrijska in nemška ureditev podobni, je Avstrija strožja. Predpisi veljajo ne le ob sneženju, ampak tudi v zimskem obdobju, ne glede na trenutno stanje ceste. To pomeni, da vas lahko policija kaznuje, tudi če je cesta suha, a bi se razmere lahko hitro poslabšale.
Policija v tem času poostreno preverja opremo, zlasti na Tirolskem in Koroškem, kjer pogosto kontrolirajo tudi verige, strgala za led in tekočino proti zmrzovanju vetrobranskega stekla.
Strokovnjaki svetujejo pravočasno menjavo
Strokovnjaki ÖAMTC in ADAC voznikom svetujejo, naj na zimske pnevmatike preidejo pravočasno, ne šele ob prvem sneženju. V Nemčiji velja pravilo “od oktobra do velike noči”, v Avstriji pa sta oktober in april prehodni obdobji, ko je priporočljiva dodatna previdnost.
Pnevmatike, starejše od pet sezon, naj se zamenjajo, saj z leti izgubijo elastičnost in oprijem. Poškodovane ali razpokane pnevmatike je treba zamenjati takoj, ne glede na starost. ADAC opozarja tudi na nevarnost poceni, nepreizkušenih pnevmatik, ki imajo pogosto daljšo zavorno pot na snegu in ledu.
