V središču Zagreba so ne dolgo nazaj odprli sodobno in inovativno trgovino Konzum SMART, prvo s takšnim konceptom v regiji, ki kupcem omogoča boljšo in enostavnejšo nakupovalno izkušnjo, to je brez blagajn in skeniranja artiklov.

»Trgovina je popolnoma avtomatizirana. Vsa tehnologija, ki je uporabljena za tak koncept trgovine pa temelji na umetni inteligenci, natančneje na računalniškem vidu za prepoznavanje,« nam pojasnijo na Konzumu..

Kot še nam povedo iz Hrvaškega Konzuma, potrošniki od odprtja prodajalne pozitivno reagirajo na takšne inovacije. Sami so ves čas v stiku s kupci, kjer dobijo povratne informacije. V prodajalni se večinoma opravljajo nakupi z manjšim številom artiklov, od samih proizvodov pa se najbolj prodajajo pekovski izdelki, sadje in pijača.

Kako poteka nakup?

Nakupi potekajo na način, da kupec ob vstopu v trgovino skenira Konzumovo aplikacijo ali svojo bančno kartico. Nato vzame izdelke, ki jih potrebuje iz polic ter zapusti trgovino. Po opravljenem nakupu kupcu račun pošljejo na elektronski naslov, s katerim se je prijavil v aplikacijo ali na številko mobilnega telefona, ki jo kupec z bančno kartico vnese v sistem ob vstopu v trgovino.

Lahko tudi v Sloveniji pričakujemo podobno trgovino?

Glede na to, da je Konzum lastnik Slovenskega Mercatorja, smo o možnostih odprtja trgovine povprašali tudi Mercator. V odgovoru nam zapišejo, da »so takšen koncept trgovine v Mercatorju pripravili že v času korona krize. Tehnološko so koncepti avtomatizirane trgovine izvedljivi. Mercator je pri tehnološkem razvoju vsekakor vodilni trgovec v Sloveniji in regiji. Podrobnosti razvojnih rešitev pa zaenkrat še ne moremo razkrivati, saj gre pri tem za poslovne odločitve.«

V Sparu odgovarjajo, da so sicer zavezani k stalnem raziskovanju in uvajanju novih tehnologij, ki bi izboljšale poslovanje ter nakupno izkušnjo strank. »O popolnoma avtomatiziranih trgovinah pa zaenkrat še ne razmišljamo,« zaključijo.

Hitrost, enostavnost, učinkovitost

Trgovine brez prodajalcev prinašajo hitrost, enostavnost ter učinkovitost. Popolnoma avtomatizirane trgovine tako pripomorejo k prihranku časa pri kupcih, saj le-ti opravijo nakupe brez čakanja v vrstah. Takšen koncept trgovin pa prispeva tudi k rešitvam o pomanjkanju delovne sile. Hkrati pa so trgovine brez prodajalcev lahko odprte dlje časa ter ob nedeljah in praznikih, kar pomeni, da kupci opravljajo nakupe kadarkoli.