atvine kablov in sabotaže na polnilnih postajah za električna vozila postajajo vse pogostejši pojav po vsej Nemčiji. Operaterji omrežij opozarjajo na resno škodo – ne le finančno, temveč tudi na področju zaupanja uporabnikov v infrastrukturo za električno mobilnost.

Podjetje EnBW, največji nemški upravljalec polnilnega omrežja, je letos že zabeležilo več kot 900 primerov kraj kablov na več kot 130 hitrih polnilnicah. Po besedah tiskovnega predstavnika družbe znaša povzročena škoda več milijonov evrov, kar je precej več kot v preteklih letih.

Rast števila primerov tudi pri drugih ponudnikih

Tudi drugi operaterji poročajo o zaskrbljujočem trendu. Podjetje EWE Go, ki deluje predvsem na severozahodu države, je sporočilo, da se je število primerov kraj v letu 2025 povečalo iz nizkega dvomestnega števila (v letih 2022–2024) na srednje do visoko dvomestno število letos.

Podobno rast beleži tudi Ionity, ki upravlja mrežo polnilnic vzdolž evropskih avtocest. Medtem ko so med letoma 2022 in 2024 zabeležili le nekaj posameznih primerov, so letos v Nemčiji že našteli približno 30 incidentov, po vsej Evropi pa nekaj več kot 100.

Statistika policije ne odraža celotnega obsega težave

Policijska statistika pojasnjuje, da posebnih podatkov za kraje kablov s polnilnic ne vodijo, zato ni mogoče podati celovitega pregleda razsežnosti po vsej državi. To dodatno otežuje ukrepanje in preprečevanje takšnih kaznivih dejanj.

Nevidna škoda: izguba zaupanja v e-mobilnost

Operaterji poudarjajo, da neposredna materialna škoda še zdaleč ni edina težava. Vsak izpad delovanja polnilnic zmanjšuje zaupanje uporabnikov v zanesljivost omrežja in s tem spodkopava vsakodnevno uporabnost električne mobilnosti kot resne alternative klasičnemu prevozu.

Pri podjetju Ionity opozarjajo, da lahko takšni dogodki upočasnijo širjenje e-mobilnosti, saj uporabniki vse bolj dvomijo v razpoložljivost in varnost infrastrukture.

Baker ali sabotaža?

Čeprav je baker v kablih pogosto glavni osumljenec – vsak kabel za hitro polnjenje vsebuje med štiri in deset kilogramov bakra – njegov dejanski finančni izplen ni velik. Po ocenah je mogoče za en tak kabel na trgu odpadnih surovin dobiti približno 50 evrov, na črnem trgu še manj.