Ideja švicarskega zveznega urada za ceste (FEDRO) zveni revolucionarno: načrt je uporaba mobilnega mostu za usmerjanje prometa med delom na cesti čez gradbišče namesto ob njem. Cilj je zmanjšati prometne ovire, optimizirati delovne procese na gradbišču in znižati skupne stroške.
Ponuja dovolj prostora za uporabo gradbene mehanizacije
Gre za 236 metrov dolgi most, imenovan ASTRA BRIDGE, po klančinah z naklonom okoli 6 odstotkov. Za oba pasova na mostu je predvidena največja dovoljena hitrost 60 km/h. Po načrtih Urada za ceste bo pod njim za gradbena dela na voljo okoli 100 metrov dolg odsek. Most bo širok 7,30 metra in visok 4,32 metra, z notranjimi merami 5,20 krat 3,10 metra pa naj bi ponujal dovolj prostora za uporabo katere koli gradbene mehanizacije, ki se običajno uporablja na primer za prekrivanje cest.
Ko je preplastitev pod mostom končana, se most – ki je sestavljen iz več posameznih modulov – premakne za 100 metrov naprej, do naslednjega odseka. Po potrebi se most lahko premakne tudi vstran. V načrtovani standardni konfiguraciji je ASTRA BRIDGE sestavljen iz dvanajstih modulov, od katerih vsak tehta 33 ton.
V uporabi od 2022
Prvi prototip je bil uporabljen spomladi 2022 za preplastitev avtocestnega odseka med Recherswilom in Kriegstettenom v švicarskem kantonu Solothurn, od takrat pa je ASTRA BRIDGE redno v uporabi. Kot poroča Stauff, so se s tem projektom poskušali odzvati na vse težjo situacijo: preplastitev je na mnogih avtocestnih odsekih zaradi povečanega prometa že zdavnaj nemogoča, nočno delo pa močno poveča stroške. Poleg tega določenih del v nočnem času zaradi hrupa sploh ni več mogoče izvajati.
Ob vsem tem pa se seveda poraja vprašanje: "Ali bi lahko bil takšen most tudi rešitev za konstantne zastoje na naših avtocestah?"