Evropske potrošniške organizacije kitajsko nakupovalno aplikacijo Temu obtožujejo uporabe manipulativnih prijemov pri kupcih in drugih kršitev zakonodaje EU. V luči tega je Evropska potrošniška organizacija (BEUC) zoper aplikacijo vložila pritožbo na Evropsko komisijo, 17 potrošniških organizacij držav članic pa na nacionalne pritožbene organe.

Naj ne bi omogočal sprejemanja svobodnih odločitev med spletnim nakupovanjem

Potrošniške organizacije v državah članicah EU aplikaciji Temu, ki je na trg EU vstopila aprila 2023, v 27 državah članicah pa naj bi imela imela mesečno 75 milijonov aktivnih uporabnikov, očitajo pomanjkanje zaščite potrošnikov in uporabo nezakonitih manipulativnih praks, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Po njihovem prepričanju Temu potrošnikom ne omogoča sprejemanje svobodnih in premišljenih odločitev med spletnim nakupovanjem, kar je v nasprotju z aktom EU o digitalnih storitvah.

Kaj pravijo pri Temu?

Pri Temu, ki je v lasti kitajskega podjetja PDD Holdings, so se za AFP odzvali z besedami, da so pritožbo organizacij "vzeli zelo resno". Zagotovili so, da jo bodo temeljito preučili in sodelovali s pristojnimi organi.

"Na področjih, kjer so po naši oceni možne izboljšave, smo pripravljeni sodelovati, da bi izboljšali naše storitve in odpravili morebitne pomanjkljivosti. Zavezani smo k preglednosti in skladnosti poslovanja z veljavnimi zakoni in predpisi," so izpostavili.

V skladu z določili akta o digitalnih storitvah morajo digitalne platforme poskrbeti za hitro odstranitev nezakonitih vsebin, biti morajo bolj pregledne glede uporabe podatkov uporabnikov in zagotoviti varnost spletnih kupcev.

 Temu ne zagotavlja dovolj informacij o trgovcih

Evropske potrošniške organizacije na drugi strani opozarjajo, da Temu ne zagotavlja dovolj informacij o trgovcih, ki ponujajo izdelke na platformi, glede podatkov, od koga kupujejo izdelke, pa "pušča kupce v temi".

Aplikacija Temu se je pod drobnogledom nemških potrošniških organizacij znašla že na začetku leta. Te so nanizale podobne očitke in dosegle, da aplikacija privolila v to, da ne prikazuje več obvestil, ki potrošnikom sporočajo, naj glede na to, da ima določen izdelek v nakupovalni košarici že veliko drugih kupcev, pohitijo z nakupom.

Obsežnega nadzora pa je bila aplikacije medtem deležna tudi v ZDA in na azijski celini. Južnokorejski regulatorji so aprila aplikacijo začeli preiskovati zaradi suma lažnega oglaševanja in nepoštenih praks. Kot poroča AFP, naj bi Evropska komisija Temu uvrstila na seznam digitalnih podjetjih, za katera v EU veljajo posebna pravila.

V skladu z aktom o digitalnih storitvah je Bruselj na ta seznam, ki med skupno 23 platformami vključuje tudi AliExpress, Amazon, Facebook, Instagram in YouTube, že dodal kitajskega spletnega trgovca Shein.

STA