Avtoceste so udoben in hiter način potovanja, so pa dokaj neprijetne ljudem, ki stanujejo v bližini. Zato se tam, kjer so avtoceste blizu naseljem, postavljajo protihrupne ograje. Toda ali so te res učinkovite? Opravljajo svoje delo tako, kot morajo? Obstajajo kakšne alternative?

Teoretično so protihrupne ograje smiselne. Če med avtocesto in prostorom ob njej postavimo velik betonski zid, bo ta vsekakor zadušil nekaj zvoka, ki prihaja od motorjev predvsem pa izpod koles vozil, ki dirjajo mimo. A akustiki opozarjajo, da zadeva deluje le zelo blizu zidu, že na razdalji okoli 100 metrov (pri ograji višine 5 m), pa nima nobenega vpliva a več. Razen tega pa je hrup odvisen še od marsičesa drugega.

Vir: Wisconsin DOT

Je mogoče kaj narediti? Je. Ena od rešitev so ograje, izdelane iz materiala, ki zvoka ne odbija ampak ga absorbira. Te ograje so seveda dražje od klasičnih, a svoje delo tudi bolje opravljajo. Druga rešitev je uporaba »tišjih« asfaltov pri gradnji avtocest. Mogoče se sliši nenavadno, toda vrsta in kakovost asfalta še kako vpliva hrup v okolici. Celo bolj kot zvoki motorjev. V spodnjem videu lahko slišite razliko med različnimi vrstami asfalta.
 


Tretja rešitev, ki je lahko samostojna ali pa kot dopolnilo protihrupnim ograjam pa je ta, ki prihaja iz Nizozemske. Imenuje se 4Silence, gre pa za posebne robnike, ki se postavijo ob rob avtocest, njihova naloga pa je preusmerjanje zvoka navzgor, s čemer se lahko hrup, še preden doseže protihrupno ograjo, zmanjša tudi za polovico. Robniki po delovanju nekoliko spominjajo na Panovo piščal, le da ne piskajo ampak preusmerjajo zvok. Več si lahko ogledate v spodnjem videu.
 


Vir: T3Tech