Evropska unija trdi, da kitajsko spletno mesto za hitro modo Shein krši zakonodajo z lažnimi popusti, prodajo pod pritiskom in drugimi praksami. Trgovec ima tako en mesec časa, da se odzove na svoje ugotovitve, ali pa se sooči z denarno kaznijo na podlagi svoje prodaje v državah EU, kjer je kršil zakon, poroča BBC.
Odkrili široko paleto nepravilnosti
"Zdaj je na Sheinu, da napreduje, spoštuje pravila in svoje prakse popolnoma uskladi s potrošniškimi standardi EU," je dejal evropski komisar za pravosodje Michael McGrath. Tiskovni predstavnik Sheina pa je dejal, da njihova prednostna naloga ostaja "zagotavljanje varne, zanesljive in prijetne spletne nakupovalne izkušnje evropskim potrošnikom".
EU je v ponedeljek sporočila, da je njena tekoča preiskava evropskega organa za uveljavljanje pravic potrošnikov odkrila široko paleto praks, s katerimi se soočajo potrošniki med nakupovanjem na Sheinu in ki so v nasprotju z zakonodajo EU. Ta naj bi vključevala zavajajoče informacije, zavajajoče oznake izdelkov, zavajajoče trditve o trajnosti in skrite kontaktne podatke. Prav tako so odkrili primere pretvarjanja, da ponuja boljše ponudbe s prikazovanjem znižanj cen, ki niso temeljile na dejanskih predhodnih cenah, in ponarejenih rokov, da bi potrošnike s tem prisilili k nakupu.
Ob tem je EU pozvala kitajskega trgovca, naj tudi poskrbi, da njegove ocene in ocene izdelkov potrošnikom ne bodo predstavljene na zavajajoč način. "Vsa podjetja, ki dosegajo potrošnike v EU, morajo delovati po naših pravilih," je dejal McGrath in hkrati opozoril, da platformam za spletne nakupe ne bodo prizanašali, ne glede na to, od kod izvirajo.
Že prej izpostavljen kritikam
Tiskovni predstavnik družbe Shein je dejal, da podjetje "konstruktivno sodeluje z nacionalnimi potrošniškimi organi in Evropsko komisijo, da bi dokazal svojo zavezanost spoštovanju zakonov in predpisov EU, in nadaljuje s sodelovanjem v tem procesu, da bi rešili morebitne pomisleke".
Shein je bil že prej izpostavljen kritikam zaradi svojih poslovnih praks, januarsko poročilo BBC-ja pa je razkrilo, da je nekaj zaposlenih delalo 75 ur na teden, kar je v nasprotju s kitajsko delovno zakonodajo. V odgovor na to so dejali, da so "predani zagotavljanju poštenega in dostojnega obravnavanja vseh delavcev v naši dobavni verigi" in da vlagajo več deset milijonov dolarjev v krepitev upravljanja in skladnosti.