Prejšnji teden je v Mariboru pričel voziti električni vlakec, ki bo vozil otroke, prebivalce in turiste po našem mestu. Vlakec, ki bo popestril mariborske ulice, predstavlja tudi napredek na področju zelenega prehoda, saj bo pripomogel k čistejšemu okolju. Medtem na Hrvaškem gledajo še naprej v prihodnost, saj so v Varaždinu uspešno testirali prvi avtobus, ki ga ne upravlja človek.

Avtobus brez voznika rešuje več težav hkrati

Hrvaški zakoni še ne dovoljujejo vožnje brez nadzora, vendarle pa je ta tehnologija že prisotna po Evropi. Avtobus, ki vozi brez človeške pomoči, ponuja rešitve za pomanjkanje voznikov ter izboljšanje varnosti, saj le ti ne morejo voziti pod vplivom substanc ali kršiti prometnih predpisov. Tovrstni avtobusi bi lahko rešili tudi težavo za ruralna področja, kjer so linije redkejše in za ljudi težje dostopne.

Na Hrvaškem te avtobuse še testirajo, medtem ko na avstrijskem Koroškem t.i. robobusi že sprejemajo potnike.   

Nekateri lokalni prebivalci sicer podpirajo idejo samovozečega avtobusa, so pa tudi ljudje, ki smatrajo, da so za nekatere stvari ljudje še vedno boljša izbira kot to, kar ponuja tehnologija.

Električni avtobus, prihodnost za srednja in manjša mesta

Mini-avtobus poganja elektrika, najvišja hitrost je 20 km/h, s pomočjo senzorjev pa mu uspe ustaviti pred ovirami kot so pešci ali avtomobili, preden spet nadaljuje z vožnjo.   

Testiranje avtobusa poteka v sklopu evropskega projekta GINEVRA, ki raziskuje odgovorno vključitev inovacij v mobilnosti malih in srednjih mest, v njem pa je vključenih 7 držav, med njimi tudi Slovenija.

V projekt Ginerva je vključeno Znanstveno-raziskovalno središče Bistra Ptuj, ki sodeluje pri upravljanju transformativnih inovacij, kot so denimo avtonomna vozila, zato ne bi čudilo, če bo podobno testiranje v prihodnosti tudi na naših tleh.