Tovarna Magna v Gradcu je izdala zaskrbljujoče sporočilo, od leta 2024 bo tovarna prešla iz dvoizmenskega na enoizmenski način dela. Po poročanju portala Kleine Zeitung, bo prizadetih okrog 450 zaposlenih. Pri Magni že več mesecev razmišljajo o različnih scenarijih, vključno z oblikovanjem novih socialnih načrtov.
Slabo stanje naročil
Znamka Fisker, ki je letos želela proizvesti več kot 40.000 avtomobilov, dosega povpraševanje za le 10.000 vozil. Jaguar ne proizvaja velikih količin in kmalu umika proizvodnjo. Tudi BMW/Toyota se bosta čez manj kot leto dni nehala proizvajati pri naših sosedih. Trenutno dobro kaže le proizvodnji modela Mercedes-G. Tudi poskus pritegnitve kitajske znamke v Gradec se je izkazal za težjo nalogo, kot so pričakovali. Pred božičem pa so svoje delavce ubvestili, da se bo del tovarne v Gradcu preusmeril iz dvoizmenskega na enoizmenski način dela. V neformalnem smislu pa takšna dolžina spremembe v načinu izmene pomeni le tri možnosti: odpovedi, skrajšan delovni čas ali prekinitvene pogodbe.
Po neuradnih informacijah portala Kleine Zeitung, zavodu za zaposlovanje še niso sporočili nadaljnjih korakov. Tudi Magna sama glede tega ni dala nobenega uradnega komentarja, razen, da gre za "prilagoditve na področju osebja". Sprememba delovnega časa naj bi v veljavo stopila že januarja, predvideva pa se, da bo trajala vse do prvega polletja. To še dodatno poslabša razmere, saj očitno ne gre za kratkoročne prilagoditve, kot na primer aprila letos, ko je bilo prizadetih 1800 zaposlenih in so in so jih lahko premostili z drugimi blažjimi ukrepi. Kar še bolj zapleta razmere, je dejstvo, da ni jasno, kako hitro bo Fisker dejansko dosegel stabilnost. Tam se že dolgo ne borijo le s težavami programske opreme. "Fisker je sprejel strateško odločitev, da zmanjša proizvodnjo v decembru, da bi prednost dali likvidnosti in sprostili več kot 300 milijonov ameriških dolarjev poslovnega kapitala," je zadnje izjavo podal ameriški proizvajalec avtomobilov, ko je pojasnil mesečni upad proizvodnje. Toda zdaj se zdi, da se trend nadaljuje, z dramatičnimi posledicami.
Upad po zgodovinskem dosežku
Tovarna je pravkar praznovala največje naročilo za razvoj, ki ga je kdajkoli izpolnila. Za razliko od proizvodnje posel na področju razvoja vozil pri njih dobro poteka. Skupina Volkswagen daje Magni nalogo razvoja dveh modelov nove ameriške električne znamke Scout, ki bo svoj debut na trgu v ZDA doživela v začetku leta 2027. Razvoj poteka pri Magni in v ZDA že v polnem zamahu, do konca leta 2026 naj bi bili oba vozila po zahtevnih preizkusih prototipov pripravljena za serijsko proizvodnjo. Za to bo skupina Volkswagen Magni Steyr nakazala 450 milijonov evrov. Za Magno pa bo ta projekt pomemben gradnik v strategiji za prihodnost.