Od jutri dalje, bodo vozniki na Hrvaškem, morali paziti na to, da bodo ob vožnji podnevi imeli prižgane luči. Prva država, ki je uvedla uredbo o prižganih lučeh med vožnjo podnevi, je bila Švedska leta 1977 – najprej le na avtocesti, nato pa so postopoma razširili obveznost še na ostale ceste.

Države v Evropski uniji so priporočila o prižganih lučeh podnevi uvedla različno, marsikje pa še vedno niso obvezna, po večini jih vozniki morajo prižgati le v primeru slabe vidljivosti in v predorih. 

V Sloveniji vozimo tako že od leta 2008

Slovenija je uvedla obveznost prižganih luči na avtomobilih že leta 2008. Po tej spremembi zakonodaje, morajo vozniki tudi podnevi voziti z vključenimi lučmi, razen v primeru, ko vozijo po predorih ali na območjih z visoko osvetlitvijo. Namen te spremembe je bil povečati varnost v prometu, saj prižgane luči izboljšajo vidnost vozil.

Kazen ni visoka, toda previdnost ni odveč

Voznike na Hrvaškem, ki nove uredbe ne bodo upoštevali, čaka kazen v višini 30 evrov, kar je 10 evrov manj kot v Sloveniji. Po podatkih AMZS, vas največja kazen lahko doleti v Franciji, kjer boste za kršenje tega pravila morali plačati kar 450 evrov.

Za spremembo od Slovenije, pa uredba ne bo veljala celo leto, temveč v obdobju od 1. novembra do 31. marca.  

Na Hrvaškem morajo vozniki motorjev dnevne luči uporabljati skozi vse leto. Vozniki koles in električnih skirojev so prav tako primorani uporabljati luči ob temi ali zmanjšani vidljivosti - kolesar mora imeti prižgano belo luč na sprednjem delu in rdečo luč na zadnjem delu kolesa.