Kot poroča Euronews, je vsaj sedem držav članic pozvalo Evropsko komisijo, naj odpravi prepoved prodaje novih dizelskih in bencinskih vozil po letu 2035, saj se bo v nasprotnem primeru, avtomobilski sektor znašel v hudih težavah.

Prodaja hibridnih vozil bi morala biti dovoljena

Države, ki se zavzemajo za odpravo prepovedi, so Bolgarija, Češka, Nemčija, Madžarska, Italija, Poljska in Slovaška. Vse so mnenja, da je nujno, da Evropska komisija v okviru prihajajoče zakonodajne revizije razmisli o prodaji hibridnih vozil po letu 2035.

Vseh sedem držav se strinja s tem, da je potrebno zmanjšati količino emisij CO2, vendar pa ob tem vztrajajo, da mora zakonodaja držav članic temeljiti na tehnološki nevtralnosti. S tem bi državne vlade ohranile svobodo pri izbiri najboljšega načina ohranjanja konkurenčnosti, hkrati pa bi prispevale k zmanjševanju emisij.

Treba je dati prostor tudi preostalim alternativam

Države, ki so naslovile pismo na Evropsko komisijo, kot alternative navajajo hibridna električna vozila, vodikova vozila in avtomobile na biogoriva. Članice EU so v pismu izpostavile potrebo po dodatni polnilni infrastrukturi in vodikovih postajah po vsej EU, ter pozvalo Komisijo, naj izboljša njihovo razpoložljivost.

Avtomobilski proizvajalci so pod pritiskom

Sedem podpisnic prav tako opozarja, da se njihovi avtomobilski proizvajalci soočajo s težavami, kot so visoke cene energije, pomanjkanje komponent, vključno z baterijami, ter nezadostnim povpraševanjem po električnih vozilih (EV).

Boj s Kitajsko in kriza avtomobilske industrije

Kitajska velja kot vodilna svetovna izvoznica električnih vozil, pri čemer prednjači predvsem blagovna znamka BYD. Domači proizvajalci so v tem pogledu zaostali, zato se sedaj toliko bolj borijo proti konkurenci iz Kitajske. Tudi Tesla milijarderja Elona Muska se v Evropi vedno težje bori proti konkurenci, ki prihaja iz Kitajske. Uradni podatki namreč kažejo, da so registracije padle za več kot 50 odstotkov v Franciji in na Švedskem ter za 40 odstotkov na Danskem, Nizozemskem in Portugalskem.

Nemčija, ki je dolgo veljala za avtomobilsko velesilo, se že dalj časa sooča s pritiskom zaradi zakonodaje EU, ki zahteva konec prodaje novih dizelskih in bencinskih avtomobilov.

Cilj do leta 2035 ni uresničljiv

Sigrid de Vries, generalna direktorica združenja Evropskih proizvajalcev avtomobilov (ACEA), je povedala, da cilja za leto 2035 ne bo več moči doseči, saj za uresničitev tega cilja primanjkuje ustrezna infrastruktura in nujno potrebna nadgradnja energetskih omrežij.

De Vries je še dodala, da se trenutna uredba o CO2 osredotoča le na ponudbo novih vozil, ne pa tudi na spodbujanje resničnega povpraševanja, prav tako pa ne upošteva konkurenčnosti ter odpornosti

Predlog bo obravnavan v sredo

Evropska komisija naj bi to sredo predstavila spremembe standardov emisij CO2 za avtomobile in dostavna vozila. Sodeč po nedavnih izjavah tiskovnih predstavnikov Evropske Komisije, se zna zgoditi, da bo dejansko prišlo do zamika časovnice, kdaj se bi prepovedala prodaja vozil na bencinski in dizelski pogon.