Evropsko javno tožilstvo (EPPO) je v grškem pristanišču Pirej, ki je v večinski lasti kitajskega državnega podjetja COSCO, izvedlo največji zaseg tovrstnega blaga v zgodovini EU. Zasegli so kar 2.435 kontejnerjev, polnih električnih koles, tekstila in obutve, poroča Politico.

Podcenjevali vrednost blaga, dobičke prali in vračali na Kitajsko

Preiskava »Kalipso« je razkrila kriminalne mreže, ki so kar osem let izogibale plačilu protidampinških dajatev in DDV pri uvozu iz Kitajske, s čimer so proračune držav članic in EU po ocenah oškodovale za približno 800 milijonov evrov.

Obtoženih je šest oseb: dva carinika zaradi večkratnega lažnega potrjevanja dokumentov ter štirje špediterji zaradi sodelovanja pri carinskih goljufijah.

Po navedbah EPPO je kriminalna mreža, ki so jo v glavnem nadzorovali kitajski državljani, poskrbela za celoten tok, vse od uvoza blaga, distribucije po državah EU do pranja denarja in vračanja dobičkov na Kitajsko. Združbe so sistematično podcenjevale vrednost blaga, zlasti električnih koles (odkritih je bilo vsaj 500 kontejnerjev), ter pridobljene dobičke prale in vračale na Kitajsko.

Prijavljenih le 10 do 15 odstotkov električnih koles

Glavna evropska tožilka Laura Codruța Kövesi je ob tem poudarila, da je operacija »Kalipso« jasen signal, da za tovrstne kriminalce v EU ni več varnih zavetij in da je treba ta uspeh pretvoriti v sistematičen boj proti carinskim goljufijam.

Odprtih je bilo le nekaj kontejnerjev, a že do zdaj ocenjena vrednost zaseženega blaga znaša približno 250 milijonov evrov. Po ugotovitvah preiskovalcev je bilo prijavljenih le 10 do 15 odstotkov električnih koles v posameznem kontejnerju. Samo zaradi teh nepravilnosti naj bi EU izgubila najmanj 25 milijonov evrov carin in 12,5 milijona evrov DDV.