Uresničujejo se opozorila izkušenih turističnih poznavalcev na Hrvaškem, da bodo letošnjo sezono najslabše končali vsi, ki so pohlepno dvigovali cene zasebnih namestitev.
Začela se je »razprodaja« nezasedenih nastanitev v last minute akcijah, ki segajo tudi do 50 odstotkov, čeprav so se rezervacije julija v primerjavi z majem in junijem nekoliko pospešile.
Resda so se »prijele« tudi luksuzne vile, katerih gostje so se v letih omejitev potovanj odločili denar zapraviti tam, kjer niso mogli, Grčija, Španija, Turčija, oddaljene destinacije, piše Poslovni dnevnik.
Ni zaskrbljujoče, a se računica ne izide
Razmere še niso zaskrbljujoče, lahko pa ob koncu dneva zmanjšajo prihodke, ob koncu sezone pa mora vsakdo dobro razmisliti, ali se lahko še naprej obnaša, kot da naslednjega poletja ni, je za Poslovni dnevnik povedal Igor Popović, solastnik družbe, ki upravlja z 12.000 namestitvenimi enotami na Jadranu.
Racionalni imajo bolj polne kapacitete
Tisti, ki so bili pametni pri cenah, imajo to sezono odlično zasedenost, od 90 do 120 dni, brez odpovedi, pravi Popović, čigar agencija svojim strankam zagotavlja izobraževanja in statistike, na podlagi katerih se lahko odločajo o oblikovanju cen. Na koncu je odločitev vedno na lastnikih.
So nekateri dnevi na samem vrhu sezone, ki bi letos lahko cene bolj dvignili, za katere je bilo veliko povpraševanja, vendar so mnogi cene dvignili za vso obdobje in se posledično soočili z množičnimi odpovedmi, ki jih omogočajo na platformah kot je Booking.com.
Trend rezervacij dvignil cene nastanitev
Turisti, ki lani niso uspeli pravočasno rezervirati poletnih počitnic, so že z rezervacijami začeli lani jeseni začeli, polnjenje kapacitete pa se je nadaljevalo vse do velikonočnega časa.
Nekateri so ta optimizem izkoristili za dvig cen do 40, 50 odstotkov, drugi pa so bili modrejši, tako da so zasebne nastanitve v to sezono v povprečju vstopile s cenami, višjimi za 15 do 20 odstotkov, pojasnjuje Popović. Toda ko so prišle novice o recesiji, se je povpraševanje upočasnilo, zlasti po najdražjih možnostih.
Maja in junija zabeležili približno 20 odstotkov manj rezervacij
V začetku poletja so bile največja težava drage vile z bazeni, ki težko zapolnijo vrzeli in so v last minute akcijah znižale cene tudi do 50 odstotkov. Ko so gostje to videli, so začeli odpovedovati rezervacije na Bookingu, saj so ljudje ugotovili, da lahko najdejo kaj cenejšega, – pojasnjuje Popović.
Selimir Ognjenović je nedavno v hrvaških medijih razlagal, kako deluje psihologija v zadnjem trenutku. Če želite storitev podražiti za 10 odstotkov, če pa je potrošnik podražitve ne bo sprejel, ga bo najemodajalec v trenutku, ko bo gost zavrnil, privabiti tako, da cene ne zniža za tistih 10 odstotkov, ampak za 25 ali 30 odstotkov.
Kdor špekulira in čaka na padec cen, čaka, da se te res znižajo, je pojasnil Selimović, in čeprav je stanje z rezervacijami nekoliko boljše kot na začetku poletja, se cene znižujejo.
Naključno dnevno iskanje po ponudbi apartmajev po Jadranu na platformah Booking.com in Airbnb v zadnjih dneh kaže, da cene najema apartmajev padajo od 10 do 40 odstotkov, največje popuste pa dajejo tisti z višjimi cenami, očitno tisti, ki so se z vidika gostov “zakalkulirali” glede na vrednost, ki jo ponujajo.
Poleg tega se opažajo odpovedi predrezervacij, ki na teh platformah goste običajno ne stanejo nič do določenega števila dni pred terminom, zato si gostje premislijo zadnji trenutek. Ta trend brezplačne odpovedi rezervacij se je razvil v času pandemije, saj so bile razmere na potovanju manj predvidljive, vse pogosteje pa so rezervacije brez brezplačne odpovedi tudi dražje, zato bodite previdni in preberite podrobnosti ponudbe.