Po poročanju angleških medijev, se britansko ministrstvo za finance resno poigrava z idejo, da bi zaradi vse večjega števila voznikov električnih avtomobilov, uvedli nov davek. Trenutno se namreč ministrstvo spopada s težavo, kako najti več milijard dodatnih proračunskih sredstev za krpanje proračunske luknje.

Trošarine na bencin in dizel pokrivajo stroške, električni avti pa ne

Vladni zastopnik je potrdil za Daily Telegraph, da vozniki z bencinskimi in dizelskimi pogoni plačujejo trošarine, ki pokrivajo stroške, vozniki električni avtov pa teh trošarin ne plačujejo. Iz tega razloga, si želijo bolj pravični sistem za vse voznike. Nov davek za električna vozila bi tako zagotovil sredstva za vzdrževanje cest, infrastrukture in javne storitve.

Trije peniji na vsak prevožen kilometer

Po poročanju Telegrapha, bi utegnili vozniki električnih vozil (EV) plačevati 3 penije na kilometer, poleg drugih cestnih davkov. Predvideva se, da bodo tudi vozniki hibridnih avtomobilov obdavčeni, vendar po nižji stopnji. Od aprila letos električni avtomobili niso več oproščeni cestnine, kar je posledica spremembe iz proračuna za leto 2022.

Časnik še navaja, da bi po predlogu, morali lastniki vnaprej oceniti in plačati svojo letno uporabo cest. Če bi ob koncu leta prevozili manj, bi dobili dobropis, če pa bi prevozili več, pa bi morali doplačati razliko.

Vlada še naprej podpira zeleni prehod

Britanska vlada sicer močno podpira zeleni prehod in s tem prepoved bencina in dizla v prihodnosti. Doslej je že namenila 4 milijarde funtov pomoči, vključno s subvencijami do 3.750 funtov za posamezno vozilo, da bi zmanjšali začetne stroške. Še pred sprejetjem tega ukrepa, nameravajo preučiiti dodatne ukrepe za lažjo in cenejšo lastništvo električnih vozil, istočasno pa tudi želijo pravičnejši sistem za vse voznike.

Nekateri politiki menijo, da je to korak v napačno smer

Združenje proizvajalcev avtomobilov (SMMT) ter nekateri politiki, so do predlaganega ukrepa kritični in skeptični. Po njihovem mnenju, bi to bil korak v napačno smer, saj bi s tem utegnili upočasnti prehod na električna vozila, uvedba davka na prevožene kilometre pa bi utegnila povečati stroške uporabe električnih vozil in s tem zmanjšala povpraševanje. Trenutno je ena večjih prednosti električnih vozil prav to, da so kljub višji začetni ceni precej cenejši za uporabo, tak ukrep bi del tega prihranka izničil.