Francoski preiskovalci še vedno iščejo storilce drzne tatvine, ki so v nedeljo iz pariškega muzeja odnesli dragocene francoske kronske dragulje v vrednosti 88 milijonov evrov. Sedaj se je na spletu pojavil posnetek, ki prikazuje dva od domnevnih roparjev, kako z mehansko lestvijo pobegneta s prizorišča filmskega ropa.

»Prekleto, že so izginili!«

Na spletu se je pojavil posnetek, na katerem sta vidni dve osebi, ki se nervozno ozirata naokrog, medtem ko se po transportni lestvi spuščata iz okna muzeja. Po poročanju francoskih medijev naj bi bil posnetek posnet nekaj minut po ropu, v katerem sta neznanca iz muzeja Louvre odnesla 88 milijonov evrov vredne dragulje. Tovornjak z lestvijo je parkiran ob prometni cesti ob Seni, medtem ko mimo vozijo avtomobili.

Po podatkih časnika Le Parisien gre za avtentičen posnetek, ki prikazuje njun pobeg po transportnem dvigalu iz Apolonove galerije, kjer so bili razstavljeni kronski dragulji. V ozadju je slišati promet in glas osebe, ki pravi: »Na skuterjih so in odhajajo.« Po poročanju The Guardiana naj bi šlo za glas varnostnika, ki je dogajanje opisoval prek radijske zveze.

Kmalu zatem se na posnetku vidi, kako moška bežita na skuterjih, medtem ko oseba, ki snema, v francoščini zavpije: »Prekleto, že so izginili!« Policija roparje še vedno išče. Obstaja resna skrb, da bi lahko dragulje storilci razstavili in pretopili, s čimer bi njihova neprecenljiva zgodovinska vrednost za vedno izginila.

Nadzor s kamerami ni bil zadosten

Rop je bil izpeljan izjemno hitro. Po ugotovitvah oblasti sta roparja v muzej vstopila v nedeljo okoli 9.30, torej kmalu po odprtju. S pomočjo transportne lestve sta splezala do okna Apolonove galerije, z rezalno opremo vlomila v vitrino in odnesla devet kosov nakita iz 19. stoletja. Po kraji sta se po isti lestvi spustila nazaj, spodaj pa sta ju že čakala sostorilca s skuterji.

Direktorica Louvra Laurence des Cars je tri dni po incidentu priznala, da nadzor s kamerami na zunanjih stenah muzeja ni bil zadosten. V razstavni dvorani, kjer so bili razstavljeni dragoceni predmeti, je nameščena le ena nadzorna kamera. Osebje zato roparjev ni zaznalo pravočasno.

Francoskim oblastem je obljubila dvakratno povečanje števila nadzornih kamer v muzeju. Zaradi pomanjkljivega varovanja je ministrici za kulturo Rachidi Dati ponudila odstop, a ga je ta zavrnila.