Vrednost gradbenih del na 5630 metrov dolgi cevi je ocenjena na okoli 200 milijonov evrov. Tretji najdaljši predor v državi povezuje Kvarner in Istro ter je del istrskega ipsilona, ki ga bodo predvidoma končali do konca leta 2026. Višina cestnine po odprtju druge cevi ostaja enaka.

Odprtja druge cevi predora se je udeležil državni vrh s predsednikom vlade Andrejem Plenkovićem na čelu. Plenković je današnji dan označil kot velik dan za Istro, Kvarner in Hrvaško, predor pa je blagoslovil tudi puljski in poreški škof Ivan Štironja.

Porabili 1000 ton razstreliva

Predor upravlja avtocestno podjetje Bina Istra. Direktor Dario Silić je na odprtju povedal, da so za prebijanje cevi uporabili več kot 1000 ton tekočega eksploziva in izkopali za 1,3 milijona ton materiala, pri gradnji pa porabili 6000 ton jekla, kar je podobno količini jekla, vgrajenega v Eifflov stolp v Parizu.

[[image_3_article_69935]]

Od leta 1981 vozili po eni cevi

Doslej je dvosmerni promet potekal skozi eno cev predora, ki so jo za promet odprli leta 1981. Kot je dejal Silić, bodo to cev čez približno deset dni zaprli zaradi obnove. Pojasnil je, da cestnine zaradi nove cevi ne bodo zviševali.

Tretji najdaljši tunel po Mali Kapeli in Sv. Roku

Predor Učka je eden od najpomembnejših infrastrukturnih objektov na Hrvaškem. Je tretji najdaljši predor v državi, daljša sta Mala Kapela s 5821 metri in Sv. Rok s 5679 metri dolžine.

[[image_1_article_69935]]

Na istrskem ipsilonu se odvija približno tretjina turističnega prometa. Skozi predor Učka vsak dan pelje okoli 14.000 vozil, v poletnih mesecih pa približno 18.000.

Projekt dograditve vzhodnega kraka istrskega ipsilona ima sicer tri faze - avtocesto od Pazina do predora Učka, ureditev avtoceste od predora do Matuljev ter drugo cev predora. Dela so se začela leta 2016, projekt pa je skupno ocenjen na 570 milijonov evrov. Vsi omenjeni posegi bodo predvidoma končani do konca 2026.