Število delodajalcev, ki nudijo delo od doma, je v Nemčiji s pandemijo covida-19 doživelo pravi razcvet, ki traja še danes. Število oglasov za delo, ki ponuja to možnost, je od leta 2019 poraslo za petkrat, je razvidno iz ta teden objavljene analize fundacije Bertelsmann Foundation.

Delo na daljavo pred pandemijo v nemški delovni kulturi ni imelo pomembnejše vloge. Leta 2019 je tako možnost dela od doma omenjalo le 3,7 odstotka vseh oglasov za delo. Do leta 2022 je ta delež porasel na 16,8 odstotka, zdaj pa znaša že 17,6 odstotka, je raziskavo povzela nemška tiskovna agencija dpa.

Glede na regije ponujanje niha

Ponujanje možnosti dela od doma sicer niha glede na regije in dejavnosti. Najbolj je razširjeno v mestu Düsseldorf na zahodu države, med panogami pa je v ospredju v informacijsko-komunikacijski tehnologiji. Tu je ta možnost pravzaprav pravilo.

Med poklici posebej izstopajo učitelji tujih jezikov, ki jim je delo na daljavo ponujeno v 72 odstotkih primerov. Visok odstotek je posledica številnih spletnih tečajev. Na repu lestvice so trgovci in izvajalci geriatrične oskrbe, kar pa glede na to, da na teh področjih ni alternative delu na lokaciji delodajalca, ni presenetljivo.

Fundacija je v raziskavo zajela 55 milijonov spletnih oglasov za delo. Raziskovala je le, kaj se oglašuje, ne pa tudi, kako pogosto na koncu zaposleni delajo na daljavo.

"Delo od doma se v številnih panogah ni le uveljavilo, temveč je postalo pomembna konkurenčna prednost v boju za kvalificirane delavce," je raziskavo pospremil strokovnjak za trg dela pri Bertelsmann Foundation Gunvald Herdin.

STA