Glede na rezultate zadnjih volitev bi po dolgih letih pregovarjanj lahko uvedli spremembe, saj so na volitvah zmagali socialdemokrati (SPD), ki si že vrsto let prizadevajo za vpeljavo hitrostnih omejitev na celotnem avtocestnem omrežju.

Foto: Wikipedia

Že leta so omejitve hitrosti na avtocestah v Nemčiji ena od osrednjih političnih tem. Nemčija je edina država v Evropi, ki ne pozna splošne omejitve na avtocestah. Vsaj na 70 odstotkih avtocestnega omrežja Nemci omejitev danes ne poznajo. Na petini omrežja obstajajo začasne omejitve hitrosti, ob tem pa še splošni omejitvi 120 kilometrov na uro (7,8 odstotka omrežja) in 100 kilometrov na uro (5,6 odstotka omrežja), poroča portal Siol.

O omejitvah deljena mnenja

Nemčija je v zadnjih letih glede omejitev hitrosti povsem razdeljena. Ne le v politiki, kje je SPD skupaj s stranko Zelenih v zadnjih želela uvesti omejitve hitrosti, tudi pri avtomobilskem klubu ADAC so člani glede na zadnjo raziskavo razdvojeni.

Položaj glede uvedbe omejitev hitrosti na avtocesti je dobro opisal Stefan Bratzel, direktor centra za upravljanje avtomobilov. Po njegovem mnenju gre za podobno zadevo, kot je v ZDA svoboda do nošenja orožja, ki vedno izzove burno debato in sovražni govor z obeh strani.

Od 21 milijonov članov jih je točno 50 odstotkov v anketi podprlo uvedbo omejitev hitrosti, 45 odstotkov jih je proti, pet odstotkov pa jih je še neodločenih, poroča portal Siol.

Zaradi električnih vozil tudi manjša hitrost

V preteklih letih so pri Zelenih zmanjšanje hitrosti na avtocestah upravičevali predvsem z vplivom na okolje, saj naj bi se izpust emisij ogljikovega dioksida zaradi tega na leto zmanjšal za dva milijona ton.

Bratzel je med drugim poudaril tudi, da se bo s prihodom električnih avtomobilov hitrost vožnje na avtocesti samodejno zmanjšala. Električni avtomobili so pri hitrostih nad 130 kilometrov na uro preprosto premalo učinkoviti, zato se doseg zmanjšuje bistveno hitreje kot pri nižjih hitrostih. Tudi ob dovoljenih višjih hitrostih vozniki preprosto ne bodo več vozili hitro.

Tudi pri ADAC niso več tako glasni zagovorniki trenutne ureditve, a še vedno so načeloma proti prihodu omejitev hitrosti. Glede na njihove podatke število prometnih nesreč na nemški avtocesti ni nič višje kot v Belgiji, Franciji ali ZDA, kjer imajo na nekaterih delih zelo stroge omejitve hitrosti, še poroča Siol.