Kitajska spletna tržnica Temu, znana po izjemno nizkih cenah in pestri ponudbi neživilskih izdelkov, zdaj vstopa tudi na evropski trg prehrambenih izdelkov. Cilj podjetja je postati pomemben igralec na področju hitro premikajočega se blaga za široko porabo (FMCG), kar vključuje tudi hrano, kozmetiko in vrtno opremo.

Temu obljublja širitev v druge države

V Nemčiji je Temu že začel sodelovati z lokalnimi proizvajalci, med njimi sta mpr. mesnopredelovalec Wurstbaron in proizvajalec čokolad Mr Tom. Novo ustanovljena evropska ekipa podjetja se trenutno osredotoča predvsem na manjše lokalne dobavitelje živil, kozmetike in drugih izdelkov, ki jih želi vključiti v svojo razširjeno ponudbo "iz Evrope za Evropo".

Trenutno je prehrambena ponudba na platformi še omejena, a Temu obljublja širitev tudi v druge države, med drugim v Avstrijo in Švico. V Avstriji za zdaj prodajajo predvsem oreščke in testenine, a že potekajo pogovori o širitvi asortimana z lokalnimi partnerji.

Spletna tržnica sicer deluje brez lastnih skladišč, saj naročila izvedejo neposredno proizvajalci, večinoma iz Azije. A zaradi nove smeri v poslovanju in načrtovanega sodelovanja z evropskimi proizvajalci bi se to lahko vsaj deloma spremenilo.

Kritike in omejitve za spletnega giganta

Hkrati pa se Temu že sooča s kritikami. Evropski trgovci, potrošniške organizacije in poslanci opozarjajo na morebitne varnostne in okoljske probleme ter na nelojalno konkurenco, ki izpodriva lokalne ponudnike. Evropska unija zato načrtuje nove carinske ukrepe, med njimi tudi pavšalno dajatev za manjše pošiljke iz Kitajske, ki bi prizadela predvsem spletne gigante, kot sta Temu in Shein.