Nemška avtomobilska industrija je dolgo veljala za najpomembnejšo na svetu. Glede na raziskavo svetovalne družbe Horváth, ki je na voljo nemški tiskovni agenciji (DPA), za zaposlene v avtomobilski industriji prihajajo skrb vzbujajoči podatki.

Več kot polovica podjetij v kratkem načrtuje ukinitev delovnih mest

Glede na raziskavo svetovalne družbe Horváth so ogrožena številna delovna mesta v nemški avtomobilski industriji. Več kot polovica podjetij po poročanju portala Žurnal24 načrtuje ukinitev delovnih mest v naslednjih petih letih, kaže raziskava poslovodsko-svetovalnega podjetja Horváth, kjer so opravili razgovore z vodilnimi v panogi. Slednji so kot glavne razloge navedli visok stroškovni pritisk in novo konkurenco, zlasti iz Kitajske.

59 odstotkov anketiranih podjetij pričakuje, da bodo v prihodnjih petih letih zmanjšala število zaposlenih. 14 odstotkov jih pričakuje celo znatno zmanjšanje, povečanje števila zaposlenih pa le 15 odstotkov.

Delo se seli v Indijo, na Kitajsko in v vzhodno Evropo

"Proizvodnja vse bolj poteka v regijah, kjer se avtomobili končno prodajo," je za DPA povedal Frank Göller, partner in avtomobilski strokovnjak pri Horváthu. Slabe izkušnje zadnjih let z ozkimi grli pri dostavi tega niso spremenile. Proces se še pospešuje, kar pomeni selitev delovnih mest. Številne tovarne v Nemčiji in Evropi še zdaleč ne obratujejo s polno zmogljivostjo, kar povečuje stroškovni pritisk. "Številni proizvajalci se odzivajo na pritisk stroškov z varčevalnimi programi in ukinjanjem delovnih mest," pravi Göller.

Kadri se povečujejo skoraj povsod po svetu, razen v Nemčiji in zahodni Evropi. Glede na poročilo 75 odstotkov podjetij gradi zmogljivosti v Indiji, 60 odstotkov na Kitajskem in prav toliko v vzhodni Evropi. Znaki kažejo tudi na rast v Severni in Južni Ameriki ter preostali Aziji. Kljub temu se velik del naložb še naprej steka v Nemčijo. Toda denar se vlaga predvsem v nove izdelke in tehnologije ter v pretvorbo obstoječih lokacij na električne pogone. Po besedah strokovnjaka se v proizvodnji vlaga predvsem v avtomatizacijo proizvodnih sistemov in digitalizacijo. Temu primerno slaba je tudi zaposlenost, še pišejo.