Letalo Airbus A321 nemške letalske družbe Lufthansa, ki je 17. februarja 2024 opravljalo polet na liniji Frankfurt–Sevilla, je deset minut letelo zgolj z avtopilotom. Do tega je prišlo, ker je kopilot, ki je med odsotnostjo kapitana ostal sam v pilotski kabini, nenadoma omedlel. Španski preiskovalci so zdaj objavili končno poročilo o lanskem incidentu.

Lufthansina odzivnost in notranja preiskava

Letalska družba Lufthansa je potrdila, da je z izsledki preiskave seznanjena. Sporočili so, da je njihov interni oddelek za varnost letenja izvedel temeljito notranjo preiskavo dogodka. Kljub temu rezultatov te preiskave niso razkrili javnosti. V uradni izjavi so zapisali: »Prosimo za razumevanje, saj ne nameravamo dajati komentarjev zunaj poročila o preiskavi.«

Stabilnost leta zahvaljujoč tehnologiji

Kljub temu da je kopilot v nezavesti očitno nehote vplival na krmilne naprave, je letalo ostalo stabilno v zraku zaradi aktiviranega avtopilota, navaja poročilo. Preiskovalci so ugotovili, da je snemalnik zvoka v pilotski kabini v tistem času zaznal nenavadne zvoke, ki so bili skladni z znaki akutne medicinske težave kopilota.

Dostop do pilotske kabine v nujnem primeru

Približno deset minut po začetku težav je kapitan poskušal znova vstopiti v pilotsko kabino. Sprva je petkrat vnesel običajno kodo, kar je sprožilo brenčalo znotraj kabine – sistem, ki naj bi opozoril kopilota na prihod sodelavca. Ker se ta ni odzival, je stevardesa poskušala vzpostaviti stik s kopilotom prek internega letalskega telefona.

Na koncu je kapitan vnesel posebno kodo za nujne primere, ki omogoča samodejno odpiranje vrat pilotske kabine. Tik preden bi se vrata odprla, pa je kopilot, ki je medtem znova prišel k zavesti, vrata odprl sam.

Nenačrtovan pristanek in zdravstvena oskrba

Ko se je kapitan vrnil v kabino in ugotovil, da se kopilot še vedno ne počuti dobro, se je odločil za nenačrtovan pristanek v Madridu. Tam so kopilota takoj prepeljali v bolnišnico na nadaljnjo zdravstveno oskrbo.