Iznenada Salome

Avtorski stand up kabaret

Dvorana generala Maistra

torek, 5. marec, 20.00

za IZVEN

Avtorica in nastopajoča: Salome Christa Žentiily

Cena vstopnic: 19 EUR (v predprodaji); 21 EUR (na dan dogodka)

»Vedno sem govorila, da je biti ženska naporneje, kot biti moški. Današnja ženska mora hoditi v službo, biti mora poslovna ženska, potem pa jo doma čaka še hujše garanje – to, da drži štiri vogale pri hiši. Ob tem pa mora biti lepa, naličena, urejena …« Tako razmišlja Salome, priljubljena pevka in kabaretistka, najbolj znana transseksualna umetnica pri nas. Odločno poudarja, da kljub temu, da je biti ženska zahtevneje, svoje odločitve za spremembo spola ni nikoli obžalovala. Kako se znajde v vseh zgoraj opisanih vlogah in kako je kos vsem ženskim nalogam, bomo izvedeli v avtorskem stand up kabaretu, s katerim se umetnica po letih ustvarjalnega premora zmagoslavno vrača pod žaromete.

 

ADHD

Jazz v Narodnem domu

Mali oder narodnega doma

Sreda, 13. marec, 20.30

za IZVEN

Zasedba: Óskar Guðjónsson, saksofoni; Ómar Guðjónsson, el. kitara, bas kitara; Thomas Jonsson, klavir, Hammond orgle, klaviature; Magnús Trygvason Eliassen, bobni, tolkala

Cena vstopnic: 10 EUR (redna cena); 8 EUR (študenti, dijaki)

Kar se je leta 2007 začelo kot enkratno koncertno druženje na blues festivalu pod vznožjem ledenika, je danes najbolj cenjena jazzovska skupina na Islandiji. Glasbo skupine ADHD je nemogoče opisati – treba jo je preprosto doživeti v živo, saj na popolnoma edinstven način mešajo vplive jazza, rocka, post-rocka in severnjaške folklore. Na prvi posluh je sicer slišen vpliv električnega obdobja Milesa Davisa, vendar tudi skupin Radiohead, Pink Floyd ali Steely Dan. In nemogoče je, da ob kombinaciji melanholičnega jazza in nenadnih rockovskih zasukov, njihova glasba človeka ne bi spominjala na opustelo islandsko pokrajino ter vulkanske izbruhe.  Že njihov prvi album je doživel izjemen uspeh (nagrada za album leta, pesem leta in nastop leta na Islandiji), z vsakim nadaljnjim (medtem že osmimi) pa se je krog njihovih zvestih privržencev razširil po vsem svetu. 

ADHD pletejo optimistične melodije, prefinjeno dozirajo elektronske efekte ter dovoljujejo, da se koncertna dvorana napolni z zvokom rohnečih Hammond orgel, podkrepljenih z občasnim stampedom bobnov in električnega basa. Vsak njihov nastop je edinstvena zvočna pokrajina in od prvega tona naprej je vsakomur slišno, da je njihova glasba nastala v zamaknjeni izolaciji in da je plod izjemne ljubezni do glasbe, muziciranja ter medsebojnega prijateljstva. ADHD na svojih koncertih občinstvo popeljejo v čarobno, psihoakustično vesolje s terapevtskim učinkom – in to povsem brez ezoteričnega prizvoka. Izjemno priporočeno!

 

Đorđić se vrača

Predstava abonmaja Komedija

Dvorana generala Maistra

petek, 15. marec, 20.00

za RED PETEK in IZVEN

in

ponedeljek, 18. marec, 20.00

za RED PONEDELJEK in IZVEN

Igraj: Aleksandar Rajković

Režija: Mare Bulc

Produkcija: avtorski projekt v sodelovanju s SiTi Teatrom BTC

Cena vstopnic: 20 EUR (1. kategorija); 18 EUR (2. kategorija)

 

Se spomnite Đorđića, glavnega junaka uspešnice Čefurji raus? Sedaj je odrasel, po mnogo letih se vrne domov in v sočni fužinščini razloži, kje je bil in kako je biti nazaj. A seveda se nemudoma pojavi kup vprašanj. Je Marko Đorđić še čefur? Kaj je z mamo Ranko in očetom Radovanom? Kje so njegovi prijatelji Adi, Aco in Dejan? Kdo sta Nataša in Alma ter kako je z njima povezan? Kaj je s Slovenijo in basketom? In kaj imajo z vsem tem droge, policija in Slovenske Konjice?

Monokomedija stavi na surovo moč Vojnovićevega besedila in igralsko neposrednost Aleksandra Rajakovića. Z duhovitimi, a ostrimi, refleksijami razkriva spremembe v naših življenjih ter odkriva nove stične točke med čefurji in Slovenci. In teh je več, kot ste si pred ogledom predstave mislili.

 

Butalci

Dogodek abonmaja Kekec

Dvorana generala Maistra

nedelja, 17. marec, 11.00

za KEKEC in IZVEN

Igrajo: Jaša Jamnik, Anja Drnovšek, Igor Štamulak, Rok Matek, Luka Cimprič, Mak Tepšić

Režiser in scenograf: Jaka Ivanc

Produkcija: Gledališče Koper

Cena vstopnic: 7 EUR

»Tri ure hoda za pustno nedeljo leži vas, pa ji pravijo mesto. Sredi vasi se cedi rjava mlakuža, ji pravijo potok. Ob obeh krajih mlakuže stoje koče, jim pravijo hiše. Dve, tri hiše imajo nadstropja, takim hišam pravijo graščine. Ime je vasi Butale.«

Zveni znano? Tudi če Butalcev niste prebrali, veste, o kom teče beseda. Danes se namreč Butalci zapisujejo tudi z malo črko in so sinonim za politike, ki enako modro in uspešno kot lirerarni junaki upravljajo vas, ki ji pravimo Slovenija. Saj veste: »Kakor v paradižu žive; samo pameti nimajo prave.«

No Butalci, tisti pravi, z veliko začetnico, so mnogo, mnogo več. So vrhunska literarna umetnina, kar dokazujeta prav njihova univerzalnost in brezčasnost. Prigode junakov bridke satire Frana Ksaverja Milčinskega so danes enako aktualne kot leta 1917, ko so pričele izhajati. Da se lahko njihovim neumnostim smejejo cele generacije in da bodo tudi v tej predstavi enako dobro kot vaše malčke zabavali tudi vas, pa je le še en dokaz, da je vrhunski humor jezik, ki ga razumemo vsi. Le prisluhniti mu moramo. In se zazreti v zrcalo, ki ga ponuja.

Predstavi sledijo Kekčeve poustvarjalnice: otroške kreativne delavnice na temo predstave.

 

Kvartet Ebene

3. Koncert Komornega cikla

Dvorana Union

torek, 19. marec, 19.30

za KOMORNI CIKEL in IZVEN

Zasedba: Pierre Colombet, 1. violina; Gabriel Le Magadure, 2. violina; Marie Chilemme, viola; Yuya Okamoto, violončelo

Cena vstopnic: 14 EUR (redna cena); 13 EUR (upokojenci); 11 EUR (invalidi); 5 EUR (dijaki in študenti)

 

Vrhunec koncertne sezone

Naj se še tako trudimo ostati skromni in na trdnih tleh, tokrat prav zares ne moremo mimo superlativov. Le z njimi lahko namreč opišemo izjemne goste tretjega koncerta Komornega cikla, zasedbo, ki zadnjih dvajset let odločilno kroji sam vrh svetovne glasbene poustvarjalnosti.

 

Največja koncertna središča, kot so Pariz, Dunaj, Berlin in Tokio, najslavnejše koncertne dvorane, kot sta Carnegie in Wigmore, ter najprestižnejši festivali, kot sta tista v Verbierju ali v Salzburgu, si brez Kvarteta Ébène več ne predstavljajo svojih sezon. Njihove nastope praviloma pospremijo navdušeni odmevi občinstva in kritike, pri katerih se celo najstrožjim peresom najpomembnejših svetovnih časnikov zapisujejo slavospevi, kakršne bi sicer pripisali najbolj gorečim oboževalcem. In vse to kljub temu, da francoska četverica redno preizkuša in prestavlja meje – ne le v interpretacijskem, temveč tudi v žanrskem smislu. Še v času študija – med drugim so svoje znanje pilili pri kvartetu Ysaÿe, Gáborju Takácsu, Eberhardu Feltzu in Györgyju Kurtágu – so se recimo zaljubili v jazz. Ta jim je zaradi improvizacijske svobode najprej služil zgolj kot sprostitev ob študiju, danes pa ga uvrščajo tudi v svoj repertoar. »V hipu se prelevijo v vrhunski jazz band,« so zapisali v newyorškem Timesu, v isti sapi pa pohvalili izjemno serijo zgoščenk s posnetki vseh šestnajstih Beethovnovih godalnih kvartetov. Podobno kameleonski in drzni so Pierre Colombet, Gabriel Le Magadure, Marie Chilemme in Yuya Okamoto tudi pri sestavi svojih koncertnih programov, ki so polni zanimivih odkritij ter presenetljivih kontrastov.

Enega takšnih bomo deležni tudi 19. marca v Dvorani Union. Samo resnično izjemni godalni kvarteti si ga lahko privoščijo. Zgraditi most med glasbo dveh tako raznorodnih genijev, kot sta Wolfgang Amadeus Mozart in Alfred Schnittke, ter za nameček dodati še Edwarda Griega je še kako zahteven zalogaj, ki od izvajalcev zahteva razkošno širino, brezkompromisno predanost in vrhunsko kvaliteto. Parižani vse to imajo, kar nenazadnje potrjuje tudi cela vrsta najprestižnejših glasbenih nagrad, kot denimo gramophone, nagrada BBC Music Magazine in midem classic.

A niso le nagrade tiste, zaradi katerih se kritiki po vsem svetu strinjajo, da je Kvartet Ébène eden najboljših godalnih kvartetov današnjega dne, veliko jih zapiše tudi vseh časov. Prepričajo s poglobljenostjo, muzikalnostjo, tehnično briljanco in tenkočutnostjo, obenem pa tudi s pogumom, drznostjo ter vizionarstvom. Slednjega omogoča izjemen vpogled v globine glasbene materije in absolutno razumevanje glasbenega tkiva. Osupljiva uigranost botruje malone organskemu zlitju štirih virtuozov v eno samo izvajalsko telo in interpretacijam, ki osupnejo še s široko razprto izrazno pahljačo. Ta sega od poglobljene in meditativne intimnosti, ob kateri se zdi, da zazveni tišina, do bobneče in rjoveče ekspresivnosti, pri kateri je kar težko verjeti, da so na odru zgolj štirje glasbeniki.

Obisk koncertov Kvarteta Ébène zato ni le glasbeno, temveč tudi čutno in čustveno doživetje, polno napetosti ter vznemirjenja, ki poslušalce ves čas drži »na robu sedežev«, kot se je zapisalo prirediteljem koncerta v dvorani Carnegie v New Yorku, kjer bodo nastopili le nekaj dni po našem koncertu. Katerikoli izraz izberemo, dejstvo je, da so vtisi, s katerimi poslušalci odhajajo s koncertov Kvarteta Ébène, vselej nekje med osuplostjo in vzhičenostjo, praviloma pa tako globoki, da ostanejo za zmeraj. Tudi zato lahko gostovanje francoskih zvezdnikov brez kančka pretiravanja napovemo kot vrhunec koncertne sezone 2003/2024 in kot enega vrhuncev koncertnega dogajanja v našem mestu nasploh.

Čudež

Komedija

Dvorana generala Maistra

sreda, 20. marec, 20.00

za IZVEN

Igrajo: Tina Gorenjak, Primož Vrhovec, Jaša Jamnik

Produkcija: Narodni dom Maribor

Cena vstopnic: 20 EUR 1. kategorija, 19 EUR 2. kategorija

 

Uspešnica nadaljuje pohod po slovenskih odrih

V Narodnem domu Maribor se lahko pohvalimo z enim redkih abonmajskih ciklov v Sloveniji, ki je posvečen izključno komediji – v repertoarjih institucionalnih gledališč pogosto zapostavljenemu žanru. Za njen razcvet pa skrbimo tudi z lastnimi produkcijami. Ena najodmevnejših je aktualna uspešnica Čudež, s katero bomo od Koroške do Primorske prekrižarili malone vso državo, predstava pa bo po dolgem času ponovno uprizorjena tudi na domačem odru. V Dvorano generala Maistra vas vabimo 22. marca. Če se doslej še niste nasmejali zakonskemu paru, ki se ob krizi odloči za obisk izkušenega terapevta – ne zamudite priložnosti!

 

Iskanje zvoka

4. Koncert Mladinskega cikla

Dvorana Union

Četrtek, 28. Marec, 15.00

Za RED FURIOSO in  IZVEN

Nastopa: Tjaša Šulc, klavir

Cena vstopnic: 5 EUR

 

Etuda je v slovarju slovenskega knjižnega jezika opisana kot krajša skladba za izpopolnjevanje izvajalske tehnične spretnosti. A so klavirske miniature, ki jih je v devetnajstem stoletju proslavil romantik Frederic Chopin, veliko več kot le to! Polne so zvočnih slik, napetosti, najintimnejših čustev in občutij, zato jih nikakor ne moremo uvrstiti med kompozicije, namenjene zgolj treningu pianistovih prstov! Pod izurjenimi se namreč razkrijejo kot dragocene umetnine, kar bomo spoznali in začutili tudi na našem koncertu. 

OSTALO

Rdeče zore

25. mednarodni feministični in kvirovski festival

7. – 9. Marec, 20.00

Mali oder Narodnega doma Maribor

 

Festival Rdeče zore praznuje četrt stoletja. In prihaja v Maribor. V produkciji Društva ZIZ bo ponudil tri uprizoritve, s katerimi bo osvetljeval in poudarjal vlogo žensk v družbeni realnosti, v zgodovinskih kontekstih ter tudi v gledaliških oz. odrskih okoljih. Na Malem odru Narodnega doma Maribor se bodo zvrstile solo improvizacijska predstava Umetnost procesa Sare Šoukal, doku-fikcijska predstava Ženostan kolektiva Ženostan s Poljske ter koncertna predstava Na tleh Maje Dekleva Lapajne in Alenke Marinič. Program bo dopolnjevala okrogla miza ter projekcije feminističnih in kvir kratkih DIY pornografskih filmov ter videov, izbranih na javnem razpisu Rdečih zor. Letos ob osmem marcu torej ni treba kupovati nagljev, raje se mu poklonite z obiskom katere (ali vseh) predstav.

PREDSTAVE:

Umetnost procesa: umetnica na preizkušnji (Sara Šoukal)

Mali oder Narodnega doma

Četrtek, 7. marec, 20.00

 

Ženostan. Zbor za eno igralko (Kolektiv Ženostan. V poljskem jeziku, slovenski nadnapisi)

Mali oder Narodnega doma

Petek, 8. marec, 20.00

 

Na tleh (Maja Dekleva Lapajne, Alenka Marinič. V slovenskem jeziku, angleški nadnapisi)

Mali oder Narodnega doma

Sobota, 9. marec, 20.00