Če je veljalo, da je avtocestno omrežje v Republiki Sloveniji razmeroma nova avtocestna infrastruktura, danes namreč ni tako. »Smo v obdobju, v katerem je več kot polovica avtocestnega omrežja starejšega od 20 let, srečujemo se s povečevanjem prometnih obremenitev ter zasičenostjo in preobremenjenostjo avtocestnih odsekov,« nam povedo na Darsu.

V letu 2023 so tako obnovili oziroma nadgradili 66,5 kilometrov smernih vozišč avtocest in hitrih cest. Letno pa načrtujejo obnove vsaj 55 kilometrov avtocest in hitrih cest. Z deli so ponekod že pričeli, še veliko več pa jih bo sledilo v nadaljevanju leta in v letih 2025 in 2026. Preverili smo, kje in kdaj Dars načrtuje obsežnejše obnove vozišč oziroma objektov.

Na Štajerski avtocesti dela že stekla, še obsežnejša bodo sledila v 2025

Po prvomajskih počitnicah so po napovedih Darsa stekla pripravljalna dela za celovito obnovo 3,7-kilometrskega odseka štajerske avtoceste med Framom in Slovensko Bistrico. Obnovitvena dela, ki jih bosta po pogodbi za skoraj 21,8 milijona evrov z davkom izvedla Pomgrad in CP Ptuj, naj bi v treh fazah trajala do sredine oktobra. Čeprav je odsek med Framom in Slovensko Bistrico po navedbah Darsa med srednje obremenjenimi, je predvsem v prometnih konicah pričakovati zgostitve prometa in zastoje.

Še bistveno večja prenova se, če ne bo vnovičnih zapletov, obeta v 2025, ko naj bi vendarle stekla temeljita prenova odseka med Dramljami in Slovenskimi Konjicami, ki ga med drugim sestavljata dva predora in več viaduktov. Dars je sicer skladno z napovedmi minuli teden objavil ponovljen javni razpis za obnovo tega dela štajerske avtoceste.

Velike obnove tudi drugih avtocestnih krakov

Na gorenjskem avtocestnem kraku

Na delih odseka Hrušica–Lipce so dela potekala do začetka zimske sezone, ko so bila na smernem vozišču proti Ljubljani tudi zaključena, nadaljujejo se po koncu zimske sezone, ko sledi še obnova na smernem vozišču proti Karavankam, vključno z viadukti Podmežakla (do konca julija 2024 bo promet na razdalji približno 2 kilometrov potekal po lani obnovljeni polovici avtoceste dvosmerno po enem prometnem pasu v vsako smer vožnje zaradi obnove vozišča ter viaduktov Podmežakla 3 in Podmežakla 4). 

V letu 2024 je načrtovan tudi razpis za preplastitev priključka Hrušica skupaj z obnovo mostu prek Save in nadvozom na priključku. »Izvedba del je odvisna od uspešnosti javnega naročila - če z deli glede na vremenske razmere v jeseni 2024 ne bo mogoče začeti, se bodo izvedla spomladi 2025,« pojasnjujejo na Darsu.

Na odseku Šentvid–Koseze, priključkih Ljubljana Podutik in Koseze ter razcepu Koseze se dela že izvajajo. Na odseku Šentvid–Koseze v trenutni drugi fazi del, ki bo predvidoma trajala do sredine maja 2024, promet po dveh zoženih pasovih poteka po polovici avtoceste proti Kranju. Zaprta je tudi priključna cev predora Šentvid, ki iz Celovške ceste iz smeri Medvod vodi v predor Šentvid, obvoz je urejen po Celovški cesti do severne ljubljanske obvoznice. Zaprt je priključek Podutik v smeri Brda (Primorske).

Na primorskem avtocestnem kraku

Na delih odsekov Razdrto–Vipava–Ajdovščina, bodo dela, skupaj s protivetrnim ukrepi, potekala v več fazah v letih 2024, 2025 in 2026. Na delih odsekov Kozina–Črni Kal so trenutno v fazi izbora izvajalca del, na odseku med Ravbarkomando in Razdrtim, vključno s priključkom Postojna in zamenjavo mostu čez Pivko pa načrtujejo javno naročilo v letu 2024, dela pa načrtujejo v obdobju 2025–2026.

Na dolenjskem avtocestnem kraku

Na odsekih Bič–Trebnje in Kronovo–Dobruška se bodo dela izvajala poleti in jeseni 2024.

Na pomurskem avtocestnem kraku

Na delih odsekov Turnišče–Dolga vas–Lendava so dela potekala do začetka zimske sezone in se nadaljujejo.

Na ljubljanskem obroču je v letu 2024 načrtovana zamenjava nadhodov Gotska in Ledarska na severni ljubljanski obvoznici. Trenutno je projektna dokumentacija v recenziji. »Bolj točen termin bo možno napovedati po izvedbi javnega naročila, ki ga bo skladno s sporazumom o sofinanciranju izvedla Mestna občina Ljubljana, ki bo tudi vodila vse aktivnosti za izvedbo investicije,« so še pojasnili za Maribor24.si.