Dravska kolesarska pot, ki je v Sloveniji projektno povezala 18 občin, v navezavi s kolesarskimi potmi v Avstriji in na Hrvaškem ponuja velik turistični potencial. Trasa dobrih 145 kilometrov kolesarske poti po Sloveniji je že začrtana, tako občine kot direkcija za infrastrukturo pa v 2017 načrtujejo nadaljnje aktivnosti.
Gradnja predvidena prihodnje leto
Trenutno potekajo postopki za pridobitev potrebnih zemljišč za ureditev kolesarske povezave na odseku med Zgornjo Vižingo in Vuhredom, ki leži na trasi od mejnega prehoda Vič do Maribora in je dolg 1300 metrov. Pridobitev zemljišč je pogoj za predvideno gradnjo v letu 2017, so svoje aktivnosti za STA pojasnili na Direkciji RS za infrastrukturo.
Ta bo nadalje, skladno z že izdelano projektno dokumentacijo, izvajala aktivnosti na področju pridobivanja zemljišč ter skladno s planom in razpoložljivimi finančnimi sredstvi pristopila k izdelavi manjkajoče projektne dokumentacije na celotnem poteku Dravske kolesarske povezave.
Trenutno manj kot 17 kilometrov kolesarske infrastrukture
Trenutno je na celotnem slovenskem delu trase Dravske kolesarske poti zgrajene za nekaj manj kot 17 kilometrov kolesarske infrastrukture, predvidena pa je še izgradnja skoraj 29 kilometrov ločene kolesarske infrastrukture. V dolžini 72 kilometrov snovalci načrtujejo uporabo obstoječih servisnih, gozdnih in poljskih poti, ki bi jih bilo potrebno zgolj prilagoditi za kolesarjenje. Po zelo malo obremenjenih lokalnih cestah bo tudi v končni izvedbi kolesarska pot potekala v dolžini dobrih 28 kilometrov. Skupna dolžina Dravske kolesarske poti bo tako nekaj manj kot 146 kilometrov.
Direkcija bo financirala tudi obnovo označb
Predvidena je postavitev 403 novih enotnih tabel, naložba pa je ocenjena na okoli 45.000 evrov, pojasnjujejo na direkciji, kjer združitev občin v Partnerstvo za Dravsko kolesarsko pot ter koordinacija medregijskega projekta 18 občin s strani Regionalne razvojne agencije (RRA) Koroška opisujejo kot dober primer prakse celovitega pristopa načrtovanja in koordinacije projekta, ki je lahko zgled tudi drugim območjem po Sloveniji.
Povezovanje z Avstrijo in Hrvaško
Kot je STA povedal Uroš Rozman z RRA Koroška, ki je tudi avtor z univerzitetno Prešernovo nagrado nagrajenega magistrskega dela z naslovom Prostorska umestitev Dravske kolesarske poti med Dravogradom in Središčem ob Dravi, so se partnerji pri projektu nedavno dogovorili tudi, da bo koordinacijo trženja prevzel Zavod za turizem Maribor – Pohorje, sicer pa partnerji v prihodnje kot pomembno vidijo tudi nadaljnje povezovanje z avstrijskimi in hrvaškimi partnerji, saj ocenjujejo, da bodo tako dobili mednarodno zanimiv in uspešen kolesarski turistični produkt.
V Partnerstvu za Dravsko kolesarsko pot sodeluje 18 občin ob reki Dravi ter razvojno-turistične ustanove ob reki, to so RRA Koroška, Mariborska razvojna agencija, ZRS Bistra in Zavod za turizem Maribor – Pohorje.
STA