Vest, ki je včeraj zaokrožila na družabnih omrežjih, je razburila mnoge. V Hoferju so se odločili, da prepovedo ponujanje revije Kralji ulice pred svojimi poslovalnicami.

Družabna omrežja je včeraj preplavila objava prepovedi, za katero so se odločili v Hoferju. Na okna so izobesili letak, na katerem opozarjajo, da Hofer od vključno 11. decembra prepoveduje ponujanje revije Kralji ulice pred svojimi poslovalnicami na področju celotne Slovenije.

Številni so se odzvali na odločitev. Damjan Z. je zapisal: »V decembru, ki je že tako težek mesec za vse tiste, ki ne ustrezajo potrošniški družinski logiki preobilja, za vse tiste, ki se ob vseh množinah trudijo živeti v ednini, za vse tiste, ki jim prazniki pomenijo še več tesnobe in odrinjenosti, so nevidni očitno še bolj odrinjeni na stran.« Pridružila se je tudi Urška M: »Hofer, ste prepričani, da ste več kot fer? Namesto, da bi jim postavili še mizico in stol ter kaj darovali, ste jih pregnali. Kralji ulice nikoli niso bili moteči. Sramota. Dokler tega ne prekličete in se jim javno ne opravičite, me tam več ne vidite.«

Iščejo rešitve

Pri podjetju Hofer so nam dejali, da so z Društvom Kralji ulice v preteklosti že iskali različne načine, kako bi lahko prodajo revije Kralji ulice pred njihovimi trgovinami izvajali na primeren in varen način. S strani kupcev in tudi zaposlenih so namreč več let, v zadnjem času pa še pogosteje, prejemali številne pritožbe nad vedenjem prodajalcev, ki so onemogočali dostop v trgovino, do nakupovalnih vozičkov, večkrat so kupce nadlegovali, pred trgovinami pa je bilo vidno tudi uživanje opojnih substanc.

»Kljub temu, da smo v nasprotju z nekaterimi ostalimi trgovci več let dopuščali prodajo omenjene revije in si hkrati prizadevali na ravni individualnih primerov urediti način prodaje pred trgovinami, smo bili pri tem žal neuspešni. Poudarjamo, da sistem prodaje omenjene revije ni sporen, vse dokler se to izvaja na strankam in zaposlenim primeren ter varen način. Slednje bomo skupaj z društvom v nadaljevanju tudi poskušali urediti.«

Pri Društvu Kralji ulice so zapisali: »Pri Društvu Kralji ulice lahko potrdimo, da smo s Hoferjem dobro sodelovali vrsto let, o dobrih odnosih s Hoferjevimi prodajalci so govorili tudi naši člani in članice, ki ponujajo časopis. V tem času smo individualno reševali primere, ko so člani in članice kršili pravila ponujanja časopisa ali dogovore, ki so jih sklenili s posameznimi prodajalnami (npr. mesta ponujanja časopisa, pri čemer naj ne ovirajo vhoda ipd.). Zaradi dosedanjega dobrega sodelovanja, pri Hoferju so nas do sedaj večkrat podprli tudi z donacijami, smo s Hoferjem v procesu dogovarjanja, na kakšen način bi vzpostavili sodelovanje in dogovarjanje glede načina ponujanja časopisa, ki bo v skladu z našimi pravili ponujanja, prav tako pa z njihovim načinom poslovanja.«

In kakšni so pogledi drugih trgovcev?

Na vprašanje o prepovedi prodaje so odgovorili tudi v Mercatorju, kjer so dejali: »Pri kraljih ulice gre za vprašanje, ali ima podjetje pristojnost, da v imenu kupcev odloči, ali jih lahko kdo tik pred vhodom v trgovino nagovarja, prodaja določene izdelke ali prosi za prostovoljne prispevke. V Mercatorju kralje ulice prosimo, naj se ne zadržujejo pred vhodi v trgovine, saj se sicer pritožujejo kupci.«

Pred Lidlovimi trgovinami je prodaja revije Kraljem ulice omogočena. »Večjih težav v minulih letih tudi nikoli nismo zaznali, saj upoštevajo pravila prodaje revije. Kupci nam tudi kdaj povedo, da imajo pred katero od naših trgovin “svojega” Kralja. V okviru naših humanitarnih aktivnosti pa jim kdaj tudi doniramo izdelke,« so pojasnili v podjetju Lidl.

V nakupovalnem središču Europark Maribor so nam dejali: »Z veseljem sodelujemo z različnimi društvi in organizacijami, med njimi je tudi Društvo za pomoč in samopomoč brezdomcev Kralji ulice. Termine in lokacijo prodaje časopisa Kralji ulice pred nakupovalnim središčem s predstavniki društva urejamo sproti.«

Čakamo še odziv Qlandije, Eurospina in Tuša.

Pomoč brezdomcem

Časopis Kralji ulice je sicer časopis o brezdomstvu in sorodnih socialnih vprašanjih v Sloveniji. »Ulični oziroma cestni časopis, ki se predvsem po načinu ponujanja, a tudi po vsebini, razlikuje od tistih, ki jih je moč kupiti v trafikah. Izhaja mesečno – predvidoma prvi dan v mesecu – v nakladi približno 15 000 izvodov,« pojasnijo na spletni strani Kralji ulice. Namen časopisa je pomoč brezdomcem, princip prodaje je tak, da ulični prodajalec kupi časopis po ceni 50 centov, nato ga proda za en evro. Preostanek ostane brezdomcu.