Obetajo se zakonodajne spremembe, ki bodo vrata odprle tudi platformi Uber, katerih obravnava je bila predvidena danes, a je prestavljena na 4. maj. Taksisti se bojijo, da prihod tega giganta pomeni propad za njihovo dejavnost, zato napovedujejo kazensko ovadbo zoper ministra za infrastrukturo Vrtovca.

Uporabniki zadovoljni, taksisti ogorčeni

Medtem, ko redni uporabniki Uberja po svetu prisegajo na uporabo njihovih storitev, je napoved prihod platforme veliko prahu dvignila predvsem med taksisti. Uporabnikom je vnaprejšnje poznavanje cene in možnost oceniti voznika, zelo pomembna. Tudi voznik po opravljeni uslugi oceni potnika, pričakuje pa se, da prihod Uberja pomeni cenejše prevoze in zeleno prihodnost.

V Levici pa že opozarjajo, da gre pri omogočanju platform, kot je Uber, za surovo izkoriščanje in nelojalno konkurenco. Uber namreč ni ponudnik storitev, gre le za platformo.

Vozniki niso zaposleni, temveč so ponudniki – avto, vzdrževanje, bencin, zavarovanje so njihovi stroški. Četudi bi lahko šlo za izkoriščanje delovne sile, je dejstvo, da tudi sedaj med taksisti najdemo veliko samozaposlenih v podobnih pogojih.

Vozniki niso zaposleni, temveč so ponudniki – avto, vzdrževanje, bencin, zavarovanje so njihovi stroški. Četudi bi lahko šlo za izkoriščanje delovne sile, je dejstvo, da tudi sedaj med taksisti najdemo veliko samozaposlenih v podobnih pogojih. V sindikatu taksistov pravijo, da situacijo rešujejo s tarifnim sistemom, ki pa po prihodu Uberja ne bo več mogoč, novi zakon namreč predvideva njegovo ukinitev.

Taksisti pa se sočasno sprašujejo, ali je res potrebna sprememba zakonodaje, ko pa imamo vendar v uporabi že približno dvajset podobnih aplikacij, med njimi tudi domače.

Taksisti pa se sprašujejo, ali je res potrebna sprememba zakonodaje, ko pa imamo vendar v uporabi že približno dvajset podobnih aplikacij, med njimi tudi domače.

“Uber lahko na trg vstopi po obstoječi zakonodaji. Zakaj je treba spreminjati celoten zakon za ponudnika, ki ni na našem tržišču? Sploh ne razumem tega argumenta,” je trenutno situacijo za 24.ur komentiral Dejan Jefim, predsednik sindikata taksistov.

Želijo deregulirati ceno, da lahko Uber dela dumping. In to vse temelji na osebnih povezavah med Vrtovcem in (Markom Borisom) Andrijaničem, ki je delal v pravni službi pri Uberju na Poljskem, kjer se je zakon napisal,” je za 24ur še dodal Jefim. Prav zato, če bo z novelo vztrajal, infrastrukturnemu ministru sporočajo: “Od tožilstva, Policije, bomo zahtevali pojasnila, ali so bili lobistični postopki pravilno speljani, kdo je napisal zakon, kje in zakaj.” 

Ogorčeni taksisti so zdaj zaradi napovedane spremembe zakonodaje, ki bi tudi pri nas na papirju digitalizirala mobilnost, na nogah, če bo infrastrukturno ministrstvo pri tem vztrajalo, napovedujejo celo kazenske ovadbe.