Sprejet je bil novi zakon, ki obeta spremembe na področju izobraževanja voznikov, kar pa prinese številne spremembe tudi avtošolam. Spremembe so bile nujno potrebne zaradi porasta sive ekonomije kot tudi zato, ker so vozniki do dovoljenj in potrdil lahko prišli mimo izobraževalnih ustanov.

Za naš portal je svoje mnenje podal učitelj vožnje Uroš Lešnik, ki v Mariboru in okolici poučuje vožnjo že več kot 10 let. Dejal je: »Na žalost živimo v takšni državi, kjer si lahko vsakih nekaj let vladajoči izmislijo, kar jim je volja.« Z 12. januarjem namreč prihaja novi zakon za voznike, s katerim želijo zagotoviti večji nadzor pri vzgoji le teh, velike spremembe se obetajo tudi šolam vožnje.

Novosti za bodoče voznike

  • Novinci v A in A2 kategorijah bodo morali opravljati dodatno usposabljanje za voznike začetnike, četudi so to predhodno opravili že pri B kategoriji.
  • Cene za opravljanje izpita bodo višje, ker trenutne ne pokrivajo osnovnih stroškov izpitne komisije. Zato bosta Ministerstvo za infrastrukturo in GZS sprejela najnižjo ceno ure, ki jo bodo kandidati morali plačevati šoli vožnje. Namen je lažje odkrivanje morebitnih nezakonitih praks. Naš sogovornik Lešnik vidi to spremembo kot pozitivno. Dogajale so se namreč številne zlorabe, na katerih so lahko privatniki do sedaj služili, svojim kandidatom pa niso nudili primernega znanja. Sedaj to ne bo več mogoče. Ura vožnje bo predvidoma znašala med 30 do 40 eur, a se bo podaljšal tudi čas vožnje iz ene šolske ure v polno uro. Kandidati bodo sicer izpit plačali nekoliko več, a bo avtošolam s tem omogočeno boljše delovanje in nenazadnje tudi zaposlovanje novih sodelavcev.

Novosti za avtošole

  • Po novem bo imela agencija za varnost prometa več pristojnosti glede ugotavljanja prekrškov, v primeru hujših kršitev bodo lahko šolo vožnje izpisali iz registra, pri čemer bo ponoven vpis zastopnikom onemogočen najmanj tri leta.
  • Zastopnik šole vožnje nikakor več ne bo mogla biti oseba, ki je bila pravnomočno obsojena za kaznivo dejanje zoper življenje in telo, spolno nedotakljivost, premoženje, ogrožanje varnosti v prometu, za pravni promet in zaporno kaznijo najmanj treh let.
  • Prav tako se spreminjajo delovne razmere učiteljev vožnje, ki bodo svojo funkcijo lahko opravljali le še s pomočjo sklenjene pogodbe o zaposlitvi, ki jo morajo šole za zaposlene urediti v pol leta. Lešnik to vidi kot pozitivno spremembo, saj se bodo s tem ukinile razne podnajemne pogodbe, s katerimi so inštruktorji lahko poučevali pri različnih avtošolah hkrati.
  • Lokacije funkcionalnih površin avtošol bodo morale biti opremljene s poligonom, ki bo moral ustrezati pogojem pravilnika. Kot poligone so sedaj lahko registrirali parkirišča, ki za ta namen niso ustrezna.

V Mariboru nimamo ustreznega poligona

Težava nastane, ko pridemo do poligonov, saj v Mariboru nimamo takšnega, ki bi ustrezal poučevanju kandidatov, zato so šole vožnje prisiljene uporabljati raznorazna parkirišča. »To bi morala država strogo urediti, saj si šole vožnje same po sebi takšne ureditve ne bodo mogle privoščiti. En ustrezen poligon imamo, ta se nahaja pri avtošoli AMD Tam Maribor, ki ga inštruktorji trenutno koristimo,« je povedal Lešnik in še dodal:»Tako država lastnih poligonov od nas ne bo mogla zahtevati, saj je to neizvedljivo, glede na to, da imamo trenutno v Sloveniji le tri ustrezne poligone, ki se nahajajo v Murski Soboti, na Vranskem in že omenjen v Mariboru.«

Po novem bodo lahko program šol voženj izvajale tudi tuje organizacije, ob ustreznem spoštovanju zakonodaje. Omogočena pa bo še elektronska izmenjava podatkov med izvajalci zdravstvene dejavnosti in ministerstvom, ki vodijo evidenco o vozniških dovoljenji.

Spremembe, ki bi še bile dobrodošle

Lešnik je eden izmed privatnikov, ki svojo šolo vožnje samostojno vodi pet let. Kljub temu je prepričan, da bi njegovo delo in poučevanje kandidatov potekalo veliko bolje, če bi lahko zaposlil več ljudi. Poučuje vse kategorije vožnje in svoj poklic opravlja z veseljem, medtem ko nekateri to počnejo zgolj zaradi denarja. »Ni mi všeč, da lahko ima vsak svojo šolo vožnje preko lastnega podjetja.« Meni, da je trenutna zakonodaja malenkost boljša, a še ni tako, kot bi si sam želel. Izpopolnili bi jo še vsaj v tem, da bi morala imeti vsaka avtošola najmanj dva zaposlena.