Dars je v petek, po pridobitvi soglasja nadzornikov, odločil, da bo sistem elektronske vinjete v Sloveniji vzpostavil Skytoll, ki je na razpisu oddal 15,7 milijona evrov vredno ponudbo. Uvedba elektronske vinjete je predvidena s 1. decembrom, veljala pa bo eno leto od datuma nakupa.

Na razpis so se prijavili trije ponudniki

Na razpis so se sicer prijavili trije ponudniki, poleg Skytolla še Iskratel v partnerstvu z madžarskima ARH Informatics in Dataking Informatikai ter konzorcij podjetij Marand, Telekom Slovenije, Pošta Slovenije in Kapsch. Dars je ostali dve ponudbi označil za nedopustni, v Iskratelu, ki je z madžarskima partnerjema oddal 14,2 milijona evrov vredno ponudbo, pa so že napovedali pritožbo.

Časnik Dnevnik je tako poročal, da je slovaška revizijska komisija ugotovila, da je sistem, ki ga je Skytoll vzpostavil na Slovaškem, negospodaren in neučinkovit. Skytoll naj bi tako od pobranih cestnin na Slovaškem obdržal skoraj polovico prihodkov od cestnin, poleg tega pa naj bi bil sistem mnogo dražji od vrednosti, ki jo je Skytoll navedel v pogodbi s slovaškim upravljavcem avtocest.

Ob Darsovi odločitvi in že prej pa so se v medijih pojavile informacije, ki vzbujajo dvom tako v reference kot verodostojnost slovaškega ponudnika. Časnik Dnevnik je tako poročal, da je slovaška revizijska komisija ugotovila, da je sistem, ki ga je Skytoll vzpostavil na Slovaškem, negospodaren in neučinkovit. Skytoll naj bi tako od pobranih cestnin na Slovaškem obdržal skoraj polovico prihodkov od cestnin, poleg tega pa naj bi bil sistem mnogo dražji od vrednosti, ki jo je Skytoll navedel v pogodbi s slovaškim upravljavcem avtocest.

V Skytollu so danes v sporočilu za javnost zagotovili, da bo Slovenija z njihovo tehnologijo dobila rešitev, ki je “zanesljiva, prijazna do uporabnika in cenovno ugodna”.

Nov sistem bo gospodarsko učinkovitejši

Ponujena cena je po njihovih navedbah končna in vsebuje stroške vzpostavitve sistema ter njegove petletne podpore. Kot je zapisal Okali, so se stroški cestninjenja osebnih vozil na Slovaškem zaradi njihove rešitve v primerjavi s prejšnjimi papirnimi vinjetami znižali za 60 odstotkov, ob hkratnem povečanju donosa za več kot 15 odstotkov v prvem letu od vzpostavitve sistema.

Na Darsovem razpisu izbrana ponudba po navedbah Skytolla temelji na izkušnjah pri vzpostavitvi elektronske vinjete na podlagi tehnologije GNSS na Češkem, ki je z njihovo rešitvijo stroške znižala na tretjino in tudi v kriznem 2020 plačilo cestnine povečala za pet odstotkov.

“Nov sistem e-vinjet bo tudi za Slovenijo pomenil gospodarsko učinkovitejši in za voznike uporabniško bistveno bolj udoben način cestninjenja v primerjavi z obstoječimi papirnimi vinjetami”, je prepričan generalni direktor in predsednik uprave slovaške družbe.

Nov sistem e-vinjet bo tudi za Slovenijo pomenil gospodarsko učinkovitejši in za voznike uporabniško bistveno bolj udoben način cestninjenja v primerjavi z obstoječimi papirnimi vinjetami.

Na Darsovem razpisu izbrana ponudba po navedbah Skytolla temelji na izkušnjah pri vzpostavitvi elektronske vinjete na podlagi tehnologije GNSS na Češkem, ki je z njihovo rešitvijo stroške znižala na tretjino in tudi v kriznem 2020 plačilo cestnine povečala za pet odstotkov.

Okali je prepričan, da bo imel Skytoll po dokončnem zaključku razpisa in podpisu pogodbe priložnost, da v Sloveniji “vzpostavi sistem, s katerim bo javnost, ki uporablja slovenske avtoceste, zadovoljna”.