Država želi uvesti več reda pri vzdrževanju cest, zato bodo uvedli nov pravilnik o prometni signalizaciji. Pri tem so bili upoštevani tudi vozniki, ki so se pritoževali nad zmedo na cestah. Po novem pravilniku bo jasneje določeno, kdaj in kako je upravičeno postavljati prometne označbe.
V Sloveniji so obsežne spremembe napovedali že pred dvema letoma, ki bi signalizacijo uskladila s pet let staro zakonodajo, a so takrat pravilnik opustili. Po besedah ministra Gašperšiča, pristojnega za ceste, bi pravilnik lahko začel veljati do konca tega leta. Na končno različico pravilnika pa bi lahko čakali tudi do 10 let, v katerih bo potekalo prehodno obdobje za usklajevanje vseh označb.
Temeljni poudarki novega pravilnika:
– Nove mere znakov prilagojene tipu ceste,
– Preprečevanje podvajanja znakov in označb,
– Nekatere znake je dovoljeno postavljati le izven naselja,
– Preprečevanje neutemeljenega postavljanja znakov,
– Boljša preglednost,
– Pozornost šibkejšim udeležencem.
Iz pravilnika so izginili določeni znaki, ki se jih v praksi ni uporabljalo. Številni znaki pa so dobili navodilo kje jih je še dovoljeno uporabljati. Znak za grbino na cesti, ki je bil namenjen umirjanju prometa, na primer ne bo več smel stati v naseljih.
Ukinjajo se tudi nekateri znaki, ki nimajo več pravega smisla, kot so: ”premični most”, ”bližina obale”, ”tramvajska proga.”
Slovenija po vzorcu iz drugih držav prevzema znak za hitro cesto. Znak za hitro cesto (110 km/h) bo odslej označen z istim simbolom kot za pravo avtocesto, le da bo moder.
Po novem pravilniku je več poudarka tudi na varnosti šibkejših udeležencev, zato mora biti z rdečo barvo označen prehod za kolesarje na cestah z veliko prometa. Znaki za kolesarje bodo v rdeči barvi, za dela na cesti pa v oranžni. Talna označba za cono 30 km/h naj bi bila bolj vidna, saj odslej obstaja možnost, da jo upravljavec obarva z rdečo barvo.
Več pozornosti bo namenjeno tudi parkiriščem za vozila, ki prevažajo otroke na vozičkih. Emancipacija žensk pa pri nas očitno še ni prišla v veljavo, kot v nekaterih drugih državah. Silhuete žensk na semaforjih pri nas še ne bomo srečevali.
Na AMZS-ju opozarjajo na dejstvo, da so se znaki in pravila v zadnjih letih precej spreminjali. Tako je v obravnavi tudi predlog, da je treba po neki starosti obvezno na obnovitveni tečaj predpisov. To naj bi vodilo k izboljšanju prometne varnosti.