Na Darsu so to zimsko sezono porabili izjemne količine posipnih materialov, ocenjujejo, da skupno že več kot 40.000 ton. Za prihodnje dni pa voznike opominjajo na previdnost pri vožnji, zaradi napovedanega dežja v kombinaciji z globoko zmrznjenimi cestami je namreč velika možnost poledice.
V zadnjih devetih dneh porabili 10.000 ton
Na Darsu so samo v zadnjih devet dneh, od začetka zadnjega sneženja, porabili krepko več kot 10.000 ton posipnih materialov, v letošnji zimi pa skupno že več kot 40.000 ton, so pojasnili za STA. Njihovo dolgoletno povprečje je sicer približno 25.000 ton.
Letošnja zimska sezona bo za Dars tretja v tem tisočletju, v kateri bodo porabili več kot 40.000 ton posipnih materialov. Tako zahtevni sta bili še zimski sezoni 2005/2006 in 2012/2013. “Dolgoletna povprečna sezonska poraba posipnih materialov znaša približno 25.000 ton, v zadnjih treh zimskih sezonah pred letošnjo pa se je gibala med 13.000 in 17.000 tonami,” so pojasnili.
Vozniki prilagodili vožnjo razmeram na cestah
Večjih težav pri izvajanju zimske službe sicer februarja niso imeli. Vozniki so namreč po njihovi oceni svojo vožnjo praviloma prilagajali razmeram na cestah in tako tudi sami v veliki meri pripomogli k zagotavljanju normalnega prometa v danih okoliščinah.
Večjih preglavic jim ni povzročil niti val zelo nizkih temperatur, ki se je pričel minulo nedeljo in trajal ves teden. Zelo močno se je povečala poraba raztopine kalcijevega klorida, ki ga dodajajo soli za zagotavljanje njene učinkovitosti taljenja snega in ledu na vozišču tudi pri temperaturah, nižjih od minus pet stopinj Celzija. Kot so pojasnili, so bile ceste kljub za naše razmere ekstremno nizkim temperaturam povsod tam, kjer ni snežilo, suhe in normalno prevozne brez kakršnih koli preventivnih ukrepov vzdrževalcev avtocest.
Pri Darsu opozarjajo na dodatno previdnost
Ob tem sicer na Darsu voznike opominjajo na dodatno previdnost. Ozračje se bo namreč povsod segrelo nad ledišče, relativna vlažnost ozračja se bo oz. se je že zelo povečala, temperature voznih površin pa temu ne bodo sledile. Kot primer navajajo, da so bile na primer v petek jutranje izmerjene temperature na površini vozišč slovenskih avtocest med – 10 in -15 stopinj Celzija.
“Vozišča so zamrznjena nekaj deset centimetrov v globino. Zato bodo posebno nevarnost predstavljale dežne padavine, ki bodo ob stiku z bistveno hladnejšo površino vozišča zmrzovale,” opozarjajo v Darsu. Zagotavljajo sicer, da so na te razmere pripravljeni in v opisanih razmerah povsod izvajajo intenzivno preventivno posipanje vozišč.
Kljub temu pa možnosti pojava lokalne poledice zaradi kombinacije stika toplejšega dežja in hladnejše voziščne površine ne morejo v celoti izključiti. “Vse uporabnike avtocest zato posebej naprošamo, da ob dežju polno pozornost namenijo opazovanju stanja vozišča in hitrost vožnje pravočasno prilagodijo razmeram,” še pravijo na Darsu.