Dars se bo v prihodnjem letu lotil poenotenja celostne podobe malih počivališč ob slovenskih avtocestah in hitrih cestah, na katerih ni bencinskih servisov. Preuredili bodo sanitarne in komunalne objekte ter objekte spremljajočih dejavnosti. Slednje bodo po prenovi oddali v najem ponudniku, ki bo moral skrbeti tudi za urejenost počivališč.

V Darsu so za STA povedali, da so v teku postopki priprave izvedbe projektiranja in izvedbe izbora izvajalca del. Po zaključku del in prevzemu preurejenih počivališč bodo objavili razpis za oddajo površin spremljajočih dejavnosti na malih počivališčih najugodnejšem ponudniku. Med spremljajoče dejavnosti sodijo npr. gostinska dejavnost, prodaja sadja in zelenjave ter brezalkoholnih pijač in prodaja spominkov oz. lokalnih izdelkov.

Izbrani ponudnik bo moral poleg izvajanja lastne dejavnosti skrbeti tudi za vsakodnevno čiščenje sanitarij, celotne površine in neposredne okolice, izvajati dnevni nadzor nad brezhibnostjo stanja celotne površine ter po potrebi praznjenje posod z odpadki in skrbeti za odvoz smeti v sodelovanju z lokalno komunalno službo. Poskrbeti bo moral tudi za izvajanje košnje na površinah za spremljajoče dejavnosti, tako da vegetacija ne bo presegla višine 20 centimetrov, in pa za ostala morebitna druga dela, kot so npr. posipanje soli in vzdrževanje javne razsvetljave.

Prav na urejenost malih počivališč v zadnjem času letelo več kritik

Ob slovenskem avtocestnem križu, ki zaobjema nekaj manj kot 620 kilometrov avtocest in hitrih cest, je sicer trenutno 67 počivališč, v bližnji prihodnosti pa jih bo 68. Po dograditvi manjkajočega dela podravske avtoceste med Podlehnikom in Gruškovjem, ki bo v celoti predvidoma odprta še letos, bo namreč odprto tudi počivališče Podlehnik v smeri Hrvaške. Novembra lani, z odprtjem prvega odseka te avtoceste med Draženci in Podlehnikom, je bilo počivališče Podlehnik odprto le v smeri Maribora.

Od omenjenih 67 počivališč jih je 54 opremljenih z bencinskim servisom, pri čemer to ponudbo zagotavljata Petrol in OMV, preostala pa so mala počivališča. “Ne glede na to, da celotna mreža počivališč v Sloveniji še ni zgrajena, menimo, da je pokritost avtocestnega omrežja s počivališči zelo dobra,” so zapisali na Darsu.

Velika večina počivališč ob avtocestah je tako že zgrajena, obstaja pa ena površina, predvidena za počivališče Grm ob dolenjski avtocesti pri Trebnjem v smeri Ljubljane, ki je na Darsu ne morejo oddati, ker ni interesa, in to kljub sprostitvi cen naftnih derivatov ob avtocestnem omrežju.

Kot pojasnjujejo na upravljavcu avtocest, je investicija potencialnega najemnika v izgradnjo objekta in ureditev zgornjega ustroja ploščadi tolikšna, da očitno ni mogla doseči upravičenosti v določenem obdobju. Površino v neposredni bližini počivališča Dul v nasprotni smeri so v preteklosti ponudili za 30 let, a na razpis ni prispela nobena ponudba. Za zdaj imajo na Darsu v načrtu, da bi javni razpis spet objavili prihodnje leto.

Razširitev zahodne ljubljanske obvoznice

Enostransko počivališče z bencinskim servisom je predvideno tudi v okviru načrtovane razširitve približno treh kilometrov zahodne ljubljanske obvoznice iz štiri- v šestpasovnico na prometno izjemno obremenjenem odseku med razcepoma Koseze in Kozarje, in sicer na vzhodni strani avtoceste, za priključkom Brdo.

Na zahodni strani, torej iz smeri Gorenjske proti Primorski, pa je na območju Brda ločeno od projekta širitve tega dela zahodne ljubljanske obvoznice predvideno varovano parkirišče za tovornjake. Pobudnik priprave državnega prostorskega načrta zanj je ministrstvo za infrastrukturo, v pobudi za pripravo načrta pa je kot investitor prostorskih ureditev navedena podružnica britansko-nizozemskega velikana Shell, družba Shell Adria.

Shell ima v Sloveniji že nekaj črpalk in bencinskih servisov za tovorna vozila, npr. v Framu ob štajerski avtocesti in v Sežani ter Šempetru pri Gorici.