Kako dolgo se že ukvarjaš z glasbo?
Z glasbo se ukvarjam od leta 2003, vendar se je vse skupaj začelo že prej, ampak recimo dobrih 14 let. Takrat so bili drugi časi in sem prišel v vlogo didžeja čisto po naključju in zgolj iz zabave.
Kako se je torej vse skupaj začelo?
Začel sem vrteti glasbo na privat zabavah in se takrat nisem jemal kot didžej, saj sem na računalniku dobesedno samo menjaval zgoščenke. Iz tega je seveda sledilo, da sem bil za glasbo zadolžen na vsaki zabavi, ki je sledila in po čudnem naključju sem nato začel didžejat v enem lokalu v okolici Maribora. Z mano so bili zadovoljni in kmalu sem bil tam vsak vikend, brez kakršnekoli želje, da bi se iz tega kaj razvilo. Vrtel sem vse od komerciale do pop glasbe.
Nekje na tej poti si se potem spoznal s house glasbo.
Ja, v tem lokalu so organizirali zabavo z Redu Bull didžeji in vsi so seveda vrteli house. Lastnik lokala mi je naložil nalogo, da naj pred glavnim didžejem tudi jaz nekaj zavrtim in tako sem, kljub temu, da se mi ni niti sanjalo kaj house je, začel z raziskavo, si sposodil gramofonske plošče s house glasbo, gramofone in naštudiral kako se to sploh dela. Takrat mi je bilo vrtenje iz gramofonskih plošč res neznanka. Potem sem tisti večer vrtel in mi je »zadogajalo«. Lastniku lokala sem rekel, da bom vrtel samo še house, začel sem kupovati plošče, kupil sem si gramofone in začel dobivati nastope.
Se še spomniš svojega prvega nastopa?
Bil je v eni pivnici v Murski Soboti. Užival sem, ker je bilo zame nekaj novega in ta glasba mi je res »zašpilala«.
Vendar je bila takrat house glasba nekaj drugega, kot jo mnogi pojmujejo danes?
Danes se vsi, ki na kakršenkoli način dostavljamo glasbo širši javnosti, borimo proti dezinformiranosti, ki jo sproža val nove elektronsko-plesne industrije. V bistvu vse, kar se dandanes posluša na vodilnih festivalih ni house, ampak gre za elektronsko plesno glasbo oz. EDM. Če bi nekdo rekel, da je to nova vrsta housa, potem se je izvorna house glasba res izgubila, saj gre v njenem izvoru za mešanico soula, funka ter bluesa z dodano ritmiko, elektronskimi instrumenti in sintetizatorji. Zelo krivično bi bilo, da jo enačimo s tem, kar se vrti danes. Vendar pa je danes vse zelo povezano in bilo bi težko žanre kirurško secirati.
Sam se še vedno identificiraš s house glasbo?
Jaz se držim mešanice izvornega housa, tech housa ter deep housa, z dodatki vokalov in melodije. Vendar se moje ustvarjanje seveda spreminja. Didžej z leti dozoreva in to se pozna tudi na njegovem ustvarjanju. Vendar je treba biti unikaten, z glasbo, ki predstavlja tebe, ki izvira iz tebe, le na tak način lahko izstopaš iz množice.
Stellar Beat, prvi elektronski festival v Sloveniji in to prav v okolici Maribora, kako pozdravljaš idejo?
Meni se zdi super. Najbolj zanimivo je to, da sem se lani poleti preselil v Ljubljano, predvsem zaradi svojega dela na Valu 202. Ravno v tistem času, so me kontaktirali organizatorji festivala, če bi sodeloval. Velikokrat prihajajo k meni ljudje z idejami, zato sem vzel celotno idejo o festivalu z rezervo. Poslušal sem njihovo idejo o prizorišču in si res težko predstavljal kako bi to sploh lahko delovalo. Vendar so se fantje odlično izkazani in festival je sigurno postavljen na zemljevid odmevnejših dogodkov v regiji. Ponosen sem, da sem lahko del zgodbe in všeč mi je, da se na stvar gleda dolgoročno. Vsekakor je tak festival manjkal v našem prostoru.
Kakšna je bila tvoja vloga na festivalu?
V petek sem imel svoj set oz. sem nastopal v Stellar Areni, drugače pa so me organizatorji povabili k sodelovanju in me označili kot programskega vodjo samega festivala, zadolžen sem bil za najemanje izvajalcev, sestavil časovnico in svetoval pri določenih delih, ki se navezujejo na programsko izvedbo.
Prvotni plan je bil tak, da bi se na festivalu vrtela predvsem komercialna elektronska glasba, za širše občinstvo. Vendar smo, na moj predlog, festival žanrsko ločili. Prvi dan se je tako iz housa razvil v techno, se nato v soboto spustila nazaj v house, progresivo in nadaljevala proti sobotnemu glavnemu dogajanju, ki je zvenelo malenkost bolj komercialno. Naslednje leto bomo morda dodali še kak oder in še kak elektronski žanr.
Za prvi festival je bil obisk odličen in z zanemarljivimi zapleti, bi se lahko strinjal?
Festival je vsekakor imel nekaj porodnih krčev, kar je logično. Vendar glede na to, da je bil to za fante prvi festival, lahko rečem samo kapo dol. Še vreme je zdržalo in nevihto zadržalo vstran od nas. Glede obiska menim, da je bilo super. Pričakovanja, ki smo jih imeli na začetku so bila nizka. Nato so se začele prodajati karte, zanimanje je naraščalo in sorazmerno s tem tudi naša pričakovanja. Tukaj bi rad pohvalil še ekipo, ki je komunicirala z javnostjo, saj so opravili odlično delo. Število obiskovalcev v obeh dneh je preseglo številko 7000. Treba je poudariti, da je bil festival financiran iz lastnih sredstev, s pomočjo poslovnih partnerjev ter brez kakršnihkoli javnih sredstev. Ker gre za žanrsko specifičen festival je bilo tveganje seveda veliko, a se je izšlo res super.
In glede na to, da gre za žanrsko specifičen festival, ki je bil plačljiv, financiran z lastnimi sredstvi, seveda s pomočjo poslovnih partnerjev, brez javnih sredstev ter s toliko tveganji, se je izšlo res super.
V petek te spet lahko vidimo v Mariboru, tokrat na Festivalu lent na že kar tradicionalnem RH 202. Kaj ti je ljubše, intima, ki ji premore Satchmo ali energija, ki jo je dal Stellar Beat?
Težko je reči, saj ima oboje svoj »vibe«, svoj čar. V klubu si vsekakor bolj povezan z občinstvom, medtem, ko je na festivalu res masa ljudi, ki ti da energijo in ti jo sprejmeš in to je neverjeten občutek.
Mladinin oder, letos že četrtič?
Ja, na Mladininem odru smo prisotni letos že četrtič. Prvo smo bili kot Rush Hour, nato, ko se je oddaja preselila na nacionalni postajo pa kot RH 202. Gre v bistvu za slovensko radijsko oddajo z elektronsko glasbo, ki jo včasih organiziramo tudi v živo in jo hkrati prenašamo na valove Vala 202. Letos se mi bodo za mešalno mizo pridružili še Teodor G, Decadenzza in Gamut/GmT. Slišati bo vse od housa, techna in progresive.