StopTrik, ki se pričenja danes, 4. oktobra, bo po napovedi ekipe iz Pekarne magdalenske mreže pripeljal najboljše sodobne dosežke stop animacije iz celega sveta in posebne retrospektivne projekcije, posvečene praznovanju filmske kulture in odnosov med animacijo in igranimi filmi.

Festival bo v Maribor prinesel vznemirljivost in čustva filmskih platen ter kino doživetja očaranosti, strahu in smeha. Čeprav mesto sedaj že dolgo časa pogreša resnično atmosferičen art kinematograf, pa občutek za kvalitetno kinematografijo v mestu še živi,” so prepričani.

Kam se razvija filmska kultura v Mariboru?

Prav zaradi tega bo ena od osrednjih točk festivala posvet o mestnem kinu. V Salonu uporabnih umetnosti bodo danes o smereh razvoja filmske urbane kulture in kinematografov spregovorili filmski strokovnjak iz Grčije Vassilis Kroustallis, direktor Animateke Igor Prassel, režiserka Senka Domanović, nekdanja vodja Mestnega kina Ptuj Mateja Lapuh, Bojan Labovič iz mariborskega občinskega urada za kulturo in mladino ter novinar Žiga Brdnik.

Festivalsko dogajanje na več lokacijah

V tekmovalnem programu se bo pomerilo 51 sodobnih stop animiranih in eksperimentalnih kratkih filmov. “Vsi programi bodo utrli pot novim dojemanjem animiranega filmskega medija. Ob stiku animacije in žive akcije se lahko izoblikujejo nadvse neobičajne ter zapletene podobe, kot bo prikazala retrospektiva pod kuratorstvom programskega direktorja festivala Michala Bobrowskega v sodelovanju s Sebastienom Spererjem, enim od ustvarjalcev programa francoskega festivala Annecy, ki je eden najstarejših svetovnih festivalov animacije,” napovedujejo.

Festivalsko dogajanje se bo odvijalo v Salonu uporabnih umetnosti, GT22, Lutkovnem gledališču Maribor, Vetrinjskem dvoru, Galeriji K18 in dvorani Gustaf. Prav tako bodo s projekcijami ponovno obiskali nekatere srednje šole v Mariboru.

Stop motion je splošen izraz za tehnike ročno izdelanih, prostorskih animacij, kot so lutkarski film, animacija z glino, manipulacija z objekti ali fotografijo, animacija razsutih materialov, pikselacija, tradicionalni cut-out in druge. Tridimenzionalni objekti so najprej fotografirani sličico za sličico, nato pa oživljeni skozi prikaz gibanja.