Letos je v Mariboru potekalo že 33. srečanje natečaja Mladi za napredek Maribora. Za veliko sodelujočih pomeni sodelovanje v natečaju Mladi za napredek Maribora prvo srečanje s samostojnim raziskovanjem.
Nagrada letos učencu OŠ Kamnica
Nagrado Zveze prijateljev mladine, ki je namenjena avtorju najboljše raziskovalne naloge ali inovacijskega predloga po izboru članov organizacijskega odbora prejel Miha Kramberger, učenec 8. razreda OŠ Kamnica.
»Proučevanje ugodnih učinkov omejenega prometa pri OŠ Kamnica«
Naloga, ki jo je pripravil Miha Kramberger, učenec 8. razreda OŠ Kamnica pod mentorskim vodstvom Brede Kvar, obravnava aktualno problematiko prometne ureditve v neposredni okolici osnovne šole. Avtor je nalogi namreč ugotovil, da veliko število otrok pripeljejo v šolo starši z avtomobilom.
Prometno varnostni načrt OŠ Kamnica sicer predvideva, da bi naj starši otroke, ki jih pripeljejo v šolo z avtomobilom, odložili na avtobusni postaji pred šolo, a se v praksi to ne upošteva. V nalogi avtor ugotavlja, do kakšnih koristnih učinkov bi prišlo, če bi starši dosledno upoštevali navodila vodstva šole oz. želel nakazati, naj se zaradi različnih nevarnih situacij pri obstoječem prometnem režimu poišče primernejši prostor za odlaganje šolarjev.
Z uvedbo cone omejenega prometa na letnem nivoju zmanjšali bi razdaljo v okolici šole za 2731 km, izpusti ogljikovega dioksida in dušikovih oksidov pa bi zmanjšali za 58,5%.
Osrednji del naloge se navezuje na predstavitev stanja prometa v okolici OŠ Kamnica. Miha Kramberger je ugotovil, da se je z gradnjo vrtca v neposredni bližini šole spremenil tudi prometni režim. Promet v smeri vrtca se je občutno povečal, zaradi neupoštevanja navodil pa prihaja do dodatnih nevarnosti, katerim so izpostavljeni pešci.
Opisal je nevarne situacije in jih analiziral. V empiričnem delu je izvedel tudi terensko raziskavo. V mesecu decembru je v času med 7:00 in 8:30, devet delovnih dni spremljal in popisoval vozila s katerimi so starši pripeljali otroke. Za vsako vozilo je zapisal znamko, model in lokacijo na kateri so starši odložili otroke. Z ročnim GPS sprejemnikom je izmeril razdalje, ki jih prevozijo vozila v okolici šole.
Vozila je na osnovi ocene porabe goriva razdelil v tri skupine in izračunal letno prevoženo razdaljo v okolici šole in s tem povezano letno porabo goriva in stroške. Z uporabo emisijskih faktorjev je po metodologiji IPCC izračunal emisije ogljikovega dioksida in dušikovih oksidov, ki nastanejo kot posledica prevozov v okolici šole. Ugotovil je, da bi bilo mogoče z uvedbo cone omejenega prometa na letnem nivoju zmanjšali prevoženo razdaljo v okolici šole za 2731 km, izpusti ogljikovega dioksida in dušikovih oksidov pa bi zmanjšali za 58,5%. Verjame, da lahko z majhnimi spremembami prispevamo k čistejšemu okolju in boljšemu počutju.
V natečaju Mladi za napredek Maribora sodelovalo 323 mladih avtorjev
Na natečaju lahko sodelujejo osnovne in srednje šole Mestne občine Maribor. Učenci in dijaki lahko prijavijo raziskovalne naloge (RN) ali inovacijske predloge (IP) na številnih področjih raziskovanja. Več kot 150 mentorjev je bedelo nad delom 323 mladih avtorjev.
Projekt Mladi za napredek Maribora trenutno ponuja 34 različnih raziskovalnih področij. Prav vsi raziskovanja željni najdejo temo, področje zase. Tako je bilo tudi letos, ko so mladi oddali naloge na prav vseh področjih raziskovanja. Zanimanje za posamezna področja se z leti spreminja, naloge so zelo pogosto odraz aktualnega dogajanja. Letos so osnovnošolci največ nalog oddali na področjih sociologije ter naravoslovja (matematika, biologija, kemija).
Lokalno