Leta 1963 so na pustno soboto, z ozirom na stroga pravila, prvič izbrali Pohorskega carja, to je postal Dušan Štok. “Če imamo radi Pohorje in Hotel Bellevue, rabimo še Pohorskega carja,” so takrat sklenili smučarski zanesenjaki.

V čast svojega carskega naslova je moral takratni car celo družbo častiti s pijačo (na kredit) in obljubiti, da bo Pohorje povišal za en »rukzak« zemlje, ki jo bo prinesel iz doline, da bo poskrbel za dobro izvedbo Pohorskega smuka (kombinacija smuka in slaloma) in da bo skrbel za dobro razpoloženje svojih podložnikov v Carskem letu.

V prvih letih je ustoličenje novega carja lahko trajalo tudi od pustne sobote pa do pustnega torka. Tako se je daljnjega leta 63 prejšnjega stoletja začela vladavina Pohorskih carjev po strogih pravilih oziroma zakonih, ki so jih sprejeli prvi carji.
NAMEN CARJEVANJA
– spodbujanje smučanja v Smučarskem klubu Branik
– podpirati razvoj Smučaskega kluba Branik v gospodarskih in političnih sferah
– aktivno pomagati pri organizaciji Zlate lisice
– spodbujtai razvoj turizma na Pohorju
– vsako leto zagotoviti sneg
– na carski večer zagotoviti podložnikom brezplačen sodček vina

Novega carja na tajnem carskem sestanku volijo izključno stari carji. Novi car lahko postane samo smučarski delavec, ki je s svojim delom bistveno pripomogel k razvoju na področju – trenerskega dela,  – dela s smučarskim podmladkom pri Smučarski šoli Pohorje, – organizaciji Zlate lisice, ali – razvoju turizma na Pohorju. Vsak car dobi tudi svoje ime, ki opredeljuje njegovo delo znotraj Branika in Pohorja.

55. Pohorski car je Mitja Šeško – spikerski

Pohorski car 2019 je postal Mitja Šeško, ki so mu dodelili ime spikerski. Šeško že vrsto let sodeluje na športnih prireditvah, veliko vlogo pa odigra tudi kot uradni napovedovalec Zlate lisice. Spikerski je tako na pustno soboto pred podložniki povedal svoje obljube, naslednje leto pa bo svoje carjevanje prepustil drugemu. A kot pravijo pri ASK Branik, Pohorski car ostane car do konca svojih dni in dela v dobro razvoja smučanja in Pohorja.