Danes bodo na seji mestnega sveta Mestne občine Maribor obravnavali strateško karto hrupa, ki je podlaga za pripravo operativnega načrta in nato konkretnih ukrepov za zmanjšanje hrupa.

Mariborski mestni svetniki bodo na današnji seji med drugim obravnavali strateško karto hrupa Mestne občine Maribor. Ta je podlaga za pripravo operativnega načrta in nato konkretnih ukrepov za zmanjšanje hrupa.

Po besedah pripravljavca strateške karte hrupa Janeza Dreva iz podjetja Epi Spektrum je glede na veljavne mejne vrednosti zaradi hrupa v Mestni občini Maribor ponoči preobremenjenih 20.000 prebivalcev, v celodnevnem obdobju pa 16.000. “Problem, ki ga je treba rešiti, je torej sorazmerno velik in zahteva angažirano sodelovanje več deležnikov na občinski in republiški ravni,” je dejal.

Glavna težava, da mesto nima obvoznice

Med glavnimi povzročitelji hrupa je promet, zato so najbolj obremenjeni prebivalci ob cestah in železnici. Slednja se v Mariboru že posodablja, ceste pa ostajajo problem. Po besedah župana Saše Arsenoviča je glavna težava v tem, da mesto nima obvoznice, zato se tudi tranzit vali skozi mesto.

Znotraj mesta želijo stanje spremeniti med drugim z omejitvijo prometa na Koroški cesti, prepovedjo parkiranja turističnih avtobusov v starem mestnem jedru ter omejevanjem gibanja medkrajevnih javnih avtobusov skozi center. Slednje bo mestna uprava dala v odločanje mestnemu svetu na današnji seji.

Soglasje novemu zadolževanju Marproma

Na dnevnem redu današnje seje imajo mestni svetniki med drugim še razpravo o prodaji 14-odstotnega kapitalskega deleža občine v avtobusnem podjetju Arriva Štajerska ter dajanje soglasja novemu zadolževanju občinskega avtobusnega prevoznika Marprom, ki je po besedah direktorja Bernarda Majheniča namenjen izključno za zagotavljanje tekoče likvidnosti. Zaradi tega bo treba tudi sprejeti rebalans letošnjega proračuna občine.