Tudi v Mariboru imamo vse več krožnih križišč, katerih glavni namen je hitrejši pretok prometa in prometna varnost. Veliko voznikov pa ne pozna ključnih pravil na katerih morajo biti pozorni. Najpogostejši vzroki zaradi katerih pride do nesreč v krožiščih so naleti vozil pred uvozom zaradi neustrezne varnostne razdalje, neupoštevanja pravil o prednosti peščev in kolesarjev, menjava prometnih pasov in naleti v krožiščni otok.
Obvezna uporaba smernih utripalk, kadar želimo zapeljati iz krožišča in ne kadar želimo zapeljati v krožišče.
»Statistični podatki za Maribor izkazujejo, da se je v letih od 2012 do 2014 število prometnih nesreč v krožnih križiščih sicer povečalo, vendar se je povečalo tudi število krožnih križišč,« je pojasnil Miran Šadl iz Policijske uprave Maribor. V preteklem letu se je v Mariborskih krožnih križiščih zgodilo kar 49 nesreč.
Hujših posledic ni bilo, kar kaže na to, da tovrstna prometna ureditev pozitivno vpliva na varnost cestnega promet.
Največ prometnih nesreč na krožnih križiščih z večjo prometno obremenitvijo. Dve izmed takšnih sta krožni križišči na glavni cesti v bližini trgovskega centra Qlandia.
V krožiščih kjer je večja prometna obremenitev, se največ prometih nesreč zgodi zaradi vožnje preko neprekinjene ločilne črte v krožišču, kar je predvsem posledica nepravilnega razvrščanja voznikov. »Menimo, da ključna težava ni v tem, da vozniki ne bi poznali pravil vožnje v krožiščih, temveč so kršitve predvsem posledica različnih vzrokov, kot so morebitna neizkušenost ali neiznajdljivost voznikov v različnih prometnih situacijah, nezadostna pozornost voznikov ali celo zavestno kršenje cestno prometnih predpisov,« še dodaja Šadl.
Menjava prometnih pasov v »turbokrožišču« je prepovedana
Po mnenju Vojka Vogrina iz avtošole Furtuna bi morali biti vozniki bolj dosledni pri pravilni uporabi prometnega pasu, kadar govorimo o krožiščih, kjer ima smerno vozišče več prometnih pasov: »Pri vključevanju se izbere zunanji prometni pas samo kadar zapuščamo krožišče v prvem izvozu. V kolikor zapuščamo krožišče v katerem od naslednjih, se praviloma uporabi notranji prometni pas.«.
Lokalno