Maribor se je pred dobrim letom dni postavil ob bok drugim slovenskim in evropskim mestom, saj je sistem plačevanja parkirnine dovoljuje tudi s telefonom preko aplikacije ali pa SMS-sporočila. In zanj naj bi se odločalo vse več ljudi.

Nad plačevanjem parkirnin bdi 8 nadzornikov

Kot so sporočili iz Javnega podjetja Marprom, plačevanje parkirnine z mobilnim telefonom ni povezano s parkirnimi avtomati, saj poteka preko SMS sporočil ali aplikacije EasyPark za mobilne telefone. »Opraviti ga je mogoče kjerkoli ob parkiranju v beli coni in pozneje tudi na daljavo (podaljšanje parkirnine),« pojasnjujejo v Marpromu, kjer je trenutno zaposlenih 8 nadzornikov parkirišč, ti pa opravljajo nadzor nad plačevanjem parkirnin v vseh belih conah v Mariboru.

Možni zapleti, a napak ni veliko

A pri tovrstnem plačevanju prihaja tudi do napak. »Med najpogostejšimi, ki jih zaznavamo pri tem, je nepravilno nameščanje parkirnih listkov v avtomobilih, pri mobilnem plačevanju parkirnine pa vnašanje napačnih podatkov, predvsem registrskih oznak avtomobilov. A teh napak sicer ni veliko,« razlagajo in kot primer navajajo, če uporabnik parkirišča v beli coni pri mobilnem plačevanju parkirnine vpiše napačno območno kodo, ob nadzoru upoštevajo, da ima delno plačano parkirnino. »V praksi to pomeni, da nadzornik vplačan znesek preračuna v čas parkiranja: če denimo nekdo parkira v dražji coni, kjer ura parkiranja stane 1,5 evra, in ob plačilu navede cono z nižjo urno ceno 0,80 evra, lahko namesto 1 uro tam pusti avtomobil sorazmerno krajši čas. Enako velja v nasprotnem primeru: če nekdo zaradi vnosa napačne območne kode preplača parkirnino, se mu glede na območje parkiranja in dejansko ceno parkirnine podaljša dopusten čas parkiranja,« so zapisali v Marpromu.

Navodila zapisana na parkomatih

Za mobilno plačevanje parkirnine preko SMS sporočil ali aplikacije EasyPark, kar je v Mariboru na voljo od novembra 2017, so za parkirišča v belih conah glede na ceno parkiranja določene štiri območne kode: 311, 312, 313 in 314. »Plačevanje s SMS sporočilom poteka tako, da uporabnik v sporočilo vnese ustrezno območno kodo, registrsko številko avtomobila in želeni čas parkiranja. Navodila so med drugim zapisana tudi na parkomatih, območne kode pa na posebnih tablah v belih conah,« so zaključili na Marpromu.