Lokalno

Tudi Mariboru se do naslednjega leta obeta souporaba koles

Uredništvo , 17.11.17 ob 23:50

Zasebno podjetje je na Mestno občino Maribor naslovilo pobudo za vzpostavitev izposoje/souporabe koles, ki bo zaživelo do septembra 2018.

Mestna občina Maribor si že od leta 2013 prizadeva k zmanjšanju motoriziranega prometa v mestu, zmanjšanju izpustov nevarnih snovi v zrak in manjši rabi fosilnih goriv v prometu. V ta namen bi radi vzpostavili sistem izposoje/souporabe koles v MOM, ki bi bili namenjeni občanom in občankam ter obiskovalcem. “Z možnostjo izposoje koles jim želimo omogočiti trajnosten, okoljsko, zdravstveno in energetsko učinkovit način prevoza po mestu,” pravijo na Mestni občini Maribor.

Europlakat na MOM naslovil pobudo za pripravo projekta

Mestno že nekaj let aktivno vlaga v izbolšanje kolesarske infrastructure, gradijo se nove kolesarske poti, nekatere se obnavljajo, s kolesarskimi mesti se povezujejo mestne občine ob Dravi. S povečanjem uporabe koles v mestu predvidevajo, da se bodo izboljšali delovni in življenjski pogoji v mestu. Vendar pa pobuda za pripravo projekta ni prišla iz Mestne občine Maribor, ampak jo je nanjo naslovilo zasebno podjetje, Europakat d.o.o., ki že vrsto let uspešno piše zgodbo ljubljanskega sistema za izpisojo koles – BicikeLJ.

Izposoja koles ponuja tako ekonomske prednosti kot pozitiven vpliv na zdravje

Izposoja koles ima kar nekaj ekonomske prednosti z vidika posameznika, skupnosti in tudi na poslovni ravni. Mesta se z izposojevalnicami koles promovirajo, prav tako pa želijo obuditi in ponovno razviti manj privlačne dele. Z vzpostavitvijo izposojevalnic koles se mesto ocenjuje kot napredno in kolesom ter kolesarjem prijazno. Izposojevalnice koles običajno vključujejo novo tehnologijo in socialna omrežja, kar je po mnenju strokovnjakov indikator razvitosti in naprednega razmišljanja. Od posameznikov in njihovega načina življenja je odvisno kako vpliva izposoja koles na njihovo gospodinjstvo. V večini primerov gre za zmanjšanje stroškov prevoza in pozitiven vpliv na zdravje. Raziskava iz tujine je tudi pokazala pozitiven vpliv izposojevalnic koles na lokalne zaposlene in na lokalno poslovanje.

Mestna občina Ljubljana v prvem mesecu delovanja zabeležila 13.200 uporabnikov

Mestna občina Ljubljana ima izposojevalnico koles po sistemu JCDecaux od leta 2011 in imajo danes 36 parkirišč in 360 koles. Po enem mesecu delovanja je bilo v sistem Bicikelj registriranih več kot 13200 uporabnikov in opravljenih preko 55.000 voženj. V tem obdobju je bilo od ponedeljka do petka med 2300 in 2700 izposoj na dan, med vikendi pa med 800 in 1.200. Vse opravljene izposoje so bile krajše od ene ure. Povprečno trajanje izposoje je bilo dobrih 24 minut, to je od ponedeljka do petka v povprečju tri ure za eno kolo.

Sistem pričel z 10 ali 12 postajami ter 10 kolesi na vsaki postaji

Sistem izposoje koles v MOM bi na začetku imel 10 ali 12 postaj, na kateri bi bilo po približno 10 koles, kar je skupaj 100 ali 120 koles. Odvisno od sistema izposoje kolesje mora Mestna občina Maribor ustrezno pripraviti parkirišča z električno napeljavo ali postaviti samo parkirišča. V primeru uporabe koles, ki ne potrebujejo električne napeljave, se lahko parkirišča dodajo v primeru, da se pojavi potreba po večjem številu. Posebna parkirišča, namenjena samo souporabi koles omogočajo večjo prepoznavnost in hkrati večjo promocijo souporabe koles.

Postaje s kolesi razporejene po širšem centru mesta Maribor

Postaje s kolesi bi bile razporejene po širšem centru mesta Maribora, na lokacijah, kamor se vozi oziroma od koder prihaja/odhaja veliko število prebivalcev. Kot na primer pošte, bolnica, banke, upravne službe, sodišče,… Trenutna idejna zasnova zajema dvanajst postajališč pri Mestni občini Maribor, železniški postaji, Glavnem trgu, SNG – Univerza, UŠC, Gosposvetska cesta, Smetanova, Avtobusna postaja, Trg Leona Štuklja, Lent – Stara trta, UKC Maribor ter Žitna pri II. gimnaziji. Sistem bo imel, podobno kot v Ljubljani, v imenu skrito ime mesta, MBajk.

Sistem bi lahko pričel že v septembru 2018

Sistem bi naj pričel delovati v septembru 2018, investicijski stroški so ocenjeni na 400.000 evrov v primeru izposojevalnice z električnimi terminali in okvirno 50.000 evrov za izposojevalnico brez električne napeljave. Investicijski stroški zajemajo vzpostavitev infrastrukture za izposojo s ključavnicami, terminalom in nakupom koles.