Mestna občina Maribor je pred časom sprejela Celostno prometno strategijo katere cilj je do leta 2020 zmanjšati promet osebnih vozil v mestnem jedru za 15 odstotkov. To zajema tudi postopno umiritev prometa. Na občini imajo za območje Lenta že pripravljeno arhitekturno rešitev »Nabrežje reke Drave«. To so izbrali preko mednarodnega natečaja.
Vse odvisno od finančnih zmožnosti
»Na podlagi tega v Mestni občini Maribor pripravljamo načrte za trajno ureditev prometa in mestnega jedra, tudi na Lentu, in ustvarjamo pogoje, da bomo lahko že obstoječe projektne rešitve za trajnostno ureditev mestnega jedra, ki imajo popolno ali delno dokumentacijo v okviru finančnih zmožnosti tudi izpeljali,« povedo na občini.
Pogoj za začetek izvedbe arhitekturne rešitve je kot smo pred časom že poročali, pričetek postopnega zapiranja Lenta za motorni promet, ki bi najprej potekal med vikendi.
Prenova nabrežja reke Drave bo stala približno 8 milijonov evrov.
Ureditev nabrežja bi financirali iz naslova mehanizma celostne teritorialne naložbe, v sklopu Trajnostne urbane strategije. Na levem nabrežju reke Drave je predviden in pripravljen projekt Ureditev nabrežja reke Drave – levi breg.
Za projekt je bilo izdano gradbeno dovoljenje, ki velja do jeseni 2017
V letu 2010 je bil zaključen mednarodni javni arhitekturni natečaj, kjer je prvo nagrado dobil arhitekturni biro Delisabatini iz Rima. Izdelana je bila projektna dokumentacija za pridobitev gradbenega dovoljenja in izvedbo, pridobljena vsa potrebna soglasja, z Republiko Slovenijo (Agencija RS za okolje) so bile podpisane pogodbe o ustanovitvi stavbne pravice, s katero je Mestna občina Maribor pridobila pravico graditi tudi na zemljiščih, ki so v lasti Republike Slovenije.
Prenova na območju med Studenško brvjo in Vodnim stolpom.
Na MO Maribor so dejali: »Projektna dokumentacija in gradbeno dovoljenje za Nabrežje reke Drave predvideva obdelavo levega nabrežja v območju med Studenško brvjo in Vodnim stolpom.«. Projekt je razdeljen na območje med Vodnim stolpom in Starim mostom, med Starim mostom in tržnico in na območje med tržnico in Studenško brvjo.
Območje med Vodnim stolpom in tržnico predvideno izključno za pešce in kolesarje
Promet motornih vozil bo omejen in dovoljen zgolj za dostavo v dostavnem času, izven dostavnega časa pa bo dostop omogočen za lastnike in intervencije. Parkiranje v tem delu ni predvideno. »Na območju med tržnico in Studenško brvjo je predvidena ukinitev parkirnih mest na južni strani ceste, na tem mestu je predvidena razširitev pločnika in kolesarske poti, ki sta z zelenim pasom ločena od vozišča.«.
Lesena ploščad med tržnico in Vodnim stolpom
Med tržnico in Vodnim stolpom je predvidena lesena ploščad širine 21 metrov in dolžine več kot 550 metrov, v severnem delu proti objektom je predvideno tlakovanje. Obstoječe pristanišče ob Benetkah, ki je zgrajeno v kamnu, se vključi v projekt.
Poskrbljeno tudi za invalide
Ob robu Starega mosta je predvidena namestitev dvigala, ki bo služilo za vertikalno povezavo med nivojem reke Drave in nivojem Glavnega trga. Dvigalo bo tudi invalidom omogočalo premagovanje višinske razlike med obema nivojema in dostop do Drave.