“Počasi bomo začeli z odštevanjem dni, ko bomo jeseni 2019 praznovali stoletnico, odkar je bilo leta 1919 ustanovljeno slovensko gledališče v Mariboru, kjer so se pod eno streho in z različnimi imeni v toku zgodovine združili Drama, Opera ter pozneje še Balet v celovit prostor gledališke umetnosti. Prav v tem prostoru so se v času tega vznemirljivega stoletja srečevali ljudje in se uprizarjale predstave, ki so nenehno širile meje življenjskih spoznanj, zajetih v umetniških resnicah in podobah,« je predstavitev pričel Danilo Rošker, direktor SNG Maribor, in dodal, »stoletnica mariborskega gledališča je več kot izvrstna priložnost, da se ne zazremo zgolj v samovšečno preteklost, ampak predvsem v prihodnost, še posebej s perspektive lastnega poslanstva in izzivov, ki so pred nami.”

Dramski repertoar bo slavil slovenske avtorje

Premišljen izbor dramskih premier jubilejne sezone v Slovenskem narodnem gledališču Maribor pričenjajo s poetično dramo Grmače enega najvidnejših slovenskih ustvarjalcev Daneta Zajca, ki je nedvomno zaznamoval literarno polje druge polovice 20. stoletja – režirala bo Nina Rajić Kranjac. Zgodovini in ljudem mesta Maribor se bodo poklonili z uprizoritvijo drame Mostovi in bogovi, ki jo po motivih romana Ljudje iz Maribora Toneta Partljiča, mariborskega dramatika in Prešernovega nagrajenca, ustvarja letošnji Grumov nagrajenec Nejc Gazvoda. Umetniški vodja SNG Maribor in režiser slednje predstave Aleksander Popovski je dejal, da želi v tej sezoni predstaviti predvsem domače pisce, ki ustvarjajo danes: “Homerji današnjega časa, to je to, kar me zanima.”

Za razvedrilo srca in duha bosta poskrbeli novi uprizoritvi Molièrove svetovno znane komedije Šola za žene v režiji Ajde Valcl ter absurdno tragične komedije Pošta, ki jo je v letošnjem letu ustvaril vsestranski mariborski pisec Rok Vilčnik in bo na odru zaživela v režiji Juša A. Zidarja. Jubilejno stoto sezono bodo sklenili s prvo uprizoritvijo zanimivega in žgečkljivega etnografskega gradiva po motivih zbranih zgodb Milene Miklavčič z naslovom Ogenj, rit in kače niso za igrače, ki jih bo na mariborski oder postavil mlad režiser Daniel Day Škufca, nato pa še z inovativno predelavo klasičnega Ovidijevega besedila Metamorfoze izpod peresa Tiborja Hrsa Pandurja in v režijski viziji Jana Krmelja. Najmlajše generacije otrok se bodo prav gotovo razveselile nove odrske pustolovščine Mica pri babici Andreja Predina, ki jo bo režiral Miha Golob.

Operni repertoar z več mariborskimi umetniki

Simon Krečič, umetniški vodja Opere je dejal, da je bila prva opera v slovenskem jeziku prvič uprizorjena leta 1920, zato so letos angažirali več mariborskih umetnikov. Operno sezono odpira nova uprizoritev operete Netopir (Die Fledermaus) dunajskega kralja valčkov Johanna Straussa mlajšega, ki je prav s tem glasbenogledališkim delom dosegel trajno mednarodno slavo. Dovtipov in humorja prepolno opereto bo režiral mednarodno priznani in večkrat nagrajeni češki režiser Stanislav Moša.

Naslednja operna premiera v zimskem času naslednje sezone bo za mariborsko operno hišo pomembna repertoarna obogatitev, saj bodo v Mariboru prvič v zgodovini uprizorili Verdijevo opero Simon Boccanegra, ki spada med skladateljeva najbolj dovršena in tudi izvajalsko zahtevna odrska dela. Zgodovini mesta Maribor in njegovih ljudi se bodo poklonili s pomladno praizvedbo novitete Marpurgi, ki jo v zvrsti sodobne slovenske opere po motivih istoimenskega romana Zlate Vokač Medic soustvarjata skladateljica Nina Šenk ter libretist (in obenem tudi režiser predstave) Igor Pison. Za vse privržence velikih ljubezenskih zgodb pa so ob koncu sezone pripravili spektakel v podobi Puccinijeve opere Madama Butterfly v režiji Piera Francesca Maestrinija.

Mariborski baletniki bodo gostovali v ruskem Bolšoju

Velika čast bo mariborskim baletnikom predstavljajo gostovanje v kultnem ruskem Boljšoju. V Baletu pa sicer ob stoletnici gledališča pripravljajo Pepelko Sergeja Prokofjeva v koreografiji izjemnega baletnega esteta in koreografa Jean-Christopha Maillota, ki se je s svojimi glamuroznimi in obenem virtuozno izčiščenimi postavitvami proslavil na številnih baletnih podijih sveta. V pomladnem delu baletne sezone si bo moč ogledati še triptih sodobnega baleta, pod katerega se podpisujejo mednarodno priznani koreografi, začenši s švedskim ustvarjalcem Alexandrom Ekmanom in njegovo koreografijo Left Right Left Right, nato pa še z baletno predstavo Handman, za katero je Edward Clug leta 2017 prejel nominacijo za prestižno nagrado »Benois de la danse«, ter s kultno stvaritvijo Falling angels legendarnega koreografa Jiřija Kyliána.

V okviru Simfoničnega cikla bodo izvedli šest koncertov s premišljenim in privlačnim koncertnim programom. Na koncertih bo nastopilo kar nekaj mednarodno uveljavljenih solistov, med drugimi violinist Oleksandr Semčuk in violist Dino de Palma, legenda slovenskega pianizma Dubravka Tomšič Srebotnjak, mlada nadobudna flavtistka Dorotea Senica ter godalna virtuoza, violinistka Lana Trotovšek in violončelist Milan Hudnik. K bogati koncertni ponudbi spadata tudi cikel komorne glasbe Carpe artem, ki ga prireja Društvo za komorno glasbo Amadeus, ter cikel samospeva Samospevanje, ki ga izvaja pianist Nejc Lavrenčič v družbi najodličnejših slovenskih interpretov te žlahtne umetniške zvrsti.